تتو کردن ضرر دارد یا خیر؟
ممکن است بدن شما به تتو حساسیت داشته باشد و ضررات فراوانی به پوست برساند 

آیا تتو یا تاتو به پوست آسیب می رساند؟

 این کار علاوه بر احتمال انتقال بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز، بروز عفونت‌های مختلف باکتریایی، ویروسی و قارچی، ایجاد گوشت و بافت اضافی (اسکار کلویید) و بروز حساسیت‌ها از جمله سرخی و خارش و پوسته ریزی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

برخی افراد به جوهر خالکوبی آلرژی دارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند ناراحتی‌های دردناک پوستی برای این افراد ایجاد کند،خالکوبی همچنین می‌تواند باعث ایجاد آلرژی پوستی شدید شود. در مواردی پیش آمده است که شخص در محدودهٔ چشم خود اقدام به خالکوبی نموده و متاسفانه با نابینایی رو به رو شده است.

خالکوبی‌های غیربهداشتی با روش‌های قدیمی (استفاده از سوزن ها) احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز را به شدت افزایش می‌دهد که خوشبختانه از این روش خالکوبی کمتر استفاده می‌شود و در نتیجه بیماری زایی براثر آن هم کاهش یافته است.

از بین بردن خالکوبی‌ها هم به راحتی امکان پذیر نیست،معمولا برای این کار از لیزرهای خاصی استفاده می‌شود و از بین بردن خالکوبی‌ها مستلزم صرف زمان و وقت بسیار است.

با مشاوره متخصصان اقدام به پاک کردن خالکوبی‌ها کنند زیرا این کار باید از تکنیک‌های به خصوص لیزری استفاده شود تا مشکلی برای فرد به وجود نیاید.

محافظت از پوست در ایام سرد سال

 نوشیدن حداقل شش لیوان آب در روز و همچنین استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب با طبع پوست می‌تواند از پوست افراد محافظت کند.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، و سایل محافظت کننده از جمله کلاه‌های لبه‌دار و عینک‌های آفتابی از دیگر اقدامات برای محافظت از پوست در فصل زمستان است.

برخلاف آن چیزی که تصور می‌شود در فصل زمستان و بارندگی هم اشعه ماورای بنفش (یو وی) سبب ضرر رسانی به سطح پوست می‌شود و این تصور نباید به وجود آید که اشعه آفتاب در زمستان مشکل پوستی ایجاد نمی‌کند.

 عدم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد

به شکل مکرر و شایع مشاهده شده که اگزماها و بیماری‌های حساسیتی پوستی با استفاده این محصولات در افراد به وجود آمده است.

در صورتی که افراد با فرآورده ناآشنا هستند، آن را بر روی سطح داخلی بازو بمالند و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کند، اگر شاهد علائمی مانند خارش، سوزش و تورم یا قرمزی نبودند، از آن محصول استفاده کنند.

بیشتر بدانید : 6 مورد از بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست

بیشتر بدانید : خطرات تاتو یا تتو که تاکنون هیچکس به شما نگفته + عکس

بیشتر بدانید : محافظت از پوست با این خوراکی ها در برابر اشعه آفتاب


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir