حلقه پیری چیست و در چه سنی بروز می کند؟
 حلقه پیری یک عارضه مربوط به چشم است که بروز آن در سنین بالا کاملا طبیعی است، اما در سنین جوانی باید فورا مورد درمان قرار بگیرد، در این مطلب به معرفی این بیماری پرداخته می شود

 حلقه پیری در چشم

حلقه پیری، حلقه‌ای سفید یا قهوه ای رنگ است که به شکل نیم دایره یا دایره کامل دور قرنیه ایجاد می‌شود. افراد با بالا رفتن سن، ممکن است به عارضه حلقه پیری چشم مبتلا ‌شوند اما عارضه حلقه پیری درجوانان می‌تواند خطرناک‌تر ازافراد میان سال باشد زیرا در پیری به دلیل کهولت سن ایجادمی شود وهیچ خطری ندارد اما درجوانی مشکلات بسیاری را برای آنان ایجاد خواهد کرد.

شاید تاکنون تجربه کرده اید که تمرکز روی یک شیء که فاصله زیادی با شما دارد، مشکل است یا وقتی به تازگی وارد اتاق تاریک می‌شوید دیدن اشیا درابتدا  برایتان چقدر سخت است. عارضه حلقه پیری ممکن است دراین حالت مشکل ایجاد کند.

بیشتر بدانید : چطور از چشم های خود مراقبت کنیم؟


 علت بروز حلقه پیری

حلقه پیری، بیماری نیست بلکه در اثر رسوب چربی در عروق اطراف قرنیه ظاهر می‌شود . این حلقه ممکن است به دلیل کم رنگ بودن اصلا دیده نشود و با گذشت زمان حلقه کامل شود و به ضخامت یک میلی متر برسد البته چربی‌ها هیچ گاه به سمت مرکز قرنیه چشم حرکت نمی‌کند.ایجاد این حلقه در افراد کمتر از ۴۰ سال نشان دهنده افزایش کلسترول و چربی خون است.


پیامدهای  عارضه حلقه پیری

اگراین عارضه درسنین بالای ۷۰ سال  دیده شود با خود، بیماری خاصی را به همراه نخواهد داشت و در سنین جوان‌تر در ابتدا نشان دهنده بروز بیماری خطرناکی نیست اما با گذشت زمان، ممکن است فرد دچارعارضه‌ قلبی- عروقی، فشار خون و مشکلات کلیوی شود و حتی درشرایط استثنایی به مرگ بینجامد این در حالی است که  تاکنون درمانی برای حلقه پیری کشف نشده است.


بیشتر بدانید : درد پشت چشم نشانه چیست؟ + علت انواع چشم درد

بیشتر بدانید : قرمزی چشم را چگونه برطرف کنیم؟

بیشتر بدانید : ویتامین های ضروری برای چشم

بیشتر بدانید : 7 نشانه ای که یعنی چشم هایتان ضعیف شده و عینک لازم دارید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com