بهبود فرد مبتلا به کرونا چند روز طول می کشد؟
فرد مبتلا به کرونا لازم است تا مدتی استراحت کند تا توان جسمی خود را به دست آورده و دوران انتقال این بیماری نیز تمام شود، در ادامه به زمان نیاز برای بهبود کامل فرد مبتلا به کرونا اشاره می شود

بیمار کرونا چند روز طول می کشد تا خوب شود؟

مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه تهران با بیان اینکه: " احتمال انتقال بیماری از فرد مبتلا به کروناویروس جدید که در دوره نهفتگی بیماری قرار دارد به دیگران بسیار کم است معمولا بیماران در زمان نهفتگی بیماری ، بیماری را منتقل نمی کنند عمدتا بیماری را زمانی منتقل می کنند که علایم بالینی بیماری شروع شده باشد." تاکید کرد: "معمولا حدود هفت تا ده روز بهبود فرد مبتلا به این بیماری طول می کشد و در مواردی که این بیماری شدیدتر است ممکن است بهبود فرد مبتلا دو هفته طول بکشد."

احتمال انتقال بیماری از فرد مبتلا به کروناویروس جدید که در دوره نهفتگی بیماری قرار دارد به دیگران بسیار کم است معمولا بیماران در زمان نهفتگی بیماری ، بیماری را منتقل نمی کنند عمدتا بیماری را زمانی منتقل می کنند که علایم بالینی بیماری شروع شده باشد.

بیشتر بدانید : زینک تا چه حد از بروز کرونا پیشگیری می کند؟

بیشتر بدانید : برای مقابله با کرونا چقدر ویتامین D مصرف کنیم خوب است؟

علائم کرونا ویروس جدید چیست؟

این بیماری علایم بالینی اختصاصی ندارد ممکن است فرد دچار آبریزش بینی خفیف یا عطسه و سرفه باشد یا می تواند به شکل بیماری های شدید تنفسی بروز کند. هیچ علامتی که مشخصه این بیماری باشد وجود ندارد و نمی توانیم از روی علایم بالینی این بیماری را تشخیص دهیم و علایم آن می تواند مشترک با بیماری هایی همچون آنفلوانزا ، رینوویروس و یا انواع کرونا ویروس های دیگر باشد.

با توجه به اینکه این بیماری به سرعت شیوع پیدا می کند اگر فردی علایم تنفسی داشته باشد ما او را از نظر ابتلا به کرونا ویروس جدید بررسی می کنیم.


با توجه به اینکه داروی خاصی برای کرونا وجود ندارد، این بیماری چطور درمان می شود؟

این بیماری معمولا خود به خود بهبود پیدا می کند. البته طی مطالعاتی که در کشور چین اخیرا انجام شده بعضی از داروها موجب بهبود مبتلایان به کرونا شده است اما این تاثیر ثابت شده نیست ولی با توجه به نتایج اولیه ای که از این تحقیقات به دست آمده است ما خودمان برخی از این داروها را ممکن است در برخی شرایط برای بیماران تجویز کنیم.

معمولا حدود هفت تا ده روز بهبود فرد مبتلا به این بیماری طول می کشد و در مواردی که این بیماری شدیدتر است ممکن است بهبود فرد مبتلا دو هفته طول بکشد.


آیا بعد از بهبودی این بیماری، امکان انتقال آن به کسی وجود دارد؟

قابلیت انتقال بیماری از فرد بهبود یافته به دیگران وجود ندارد و مبتلای بهبود یافته نیز تا آخر عمر نسبت به این ویروس مصونیت پیدا می کند.


بیشتر بدانید : کرونا ویروس چه تاثیری بر بخشهای دیگر بدن می گذارد؟

بیشتر بدانید : آیا ویروس کرونا در فریزر از بین می رود؟

بیشتر بدانید : آیا کرونا باعث کاهش حس بویایی می شود؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com