چرا بهترین زمان برای باردار شدن تابستان است؟
بارداری هم مانند بسیاری از اقدامات دیگر زمان مناسبی برای خود دارد که متخصصین معتقدند فصل تابستان بهترین زمان باردار شدن است اما می دانید چرا؟

 بهترین فصل سال برای بارداری کدام فصل است؟

شاید یکی ازسوال های اساسی که ذهن خانم ها را درگیر می کند این باشد که بارداری در چه فصلی از سال بهتر است؟ در ادامه به دلایل بهتر بودن بارداری در فصل تابستان اشاره کرده ایم:

بیشتر بدانید : مهمترین مواد غذایی مورد نیاز خانم های باردار

بیشتر بدانید : بهترین روزها برای باردار شدن!

ورزش در فضای باز

با این‌که امسال به علت شیوع ویروس کرونا نمی توان زیاد از فضاهای باز برای ورزش استفاده کرد؛ ولی می‌توانید در حیاط منزل یا ساعت‌های خلوتی به مدت محدود ورزش و تحرک داشته باشید.

قدم زدن یکی از ساده‌ترین شکل‌های ورزش‌ کردن است که شما می‌توانید در طول هر مرحله‌ای از بارداری این کار را انجام دهید. تمرین چنین فعالیت‌های موثری در فضای خارج از منزل در صبح زود می‌تواند به شما کمک کند تا تناسب اندام خود را حفظ و بدن‌تان را برای کار کردن آماده کنید.

آفتاب بیشتر به معنای ویتامین D بیشتر

بیرون رفتن و قرار گرفتن درمعرض اشعه‌های سوزان خورشید چندان امن‌ نیست اما مقدار متوسطی از اشعه‌های خورشید، تولید ویتامین D را افزایش می‌دهد. کمبود ویتامین D می‌تواند خطر ابتلا به چندین بیماری مانند باکتری‌های آزاد، پری اکلامپسی و دیابت حاملگی را افزایش دهد. شما می‌توانید مقادیر متوسطی از ویتامین D را از منابع غذایی مانند شیر غنی‌شده یا ماهی‌های چرب دریافت کنید اما اشعه‌های خورشیدی ملایم می‌تواند در دوران بارداری‌(بدون هیچ آسیبی به شما) ویتامین D را تامین کند.

بیشتر بدانید : حقایقی درباره ویتامین D

بیشتر بدانید : مصرف ویتامین D در دوران بارداری به چه صورت است؟

تنوع میوه و سبزیجات

مصرف میوه‌های متنوع و مقوی تابستانی می‌تواند ویتامین و مواد ضروری بدن را در دوران بارداری تامین کند. مواد غذایی و معدنی ضروری در این غذاها هم برای مادر و هم فرزند وی ضروری است. در آب و هوای گرم‌تر زنان ممکن است مجبور شوند میوه‌های خام و سالادهای تازه بخورند. این اجزای غذایی می‌تواند در رشد مناسب جنین موثر باشد.

راحت لباس پوشیدن مادر

در فصل تابستان، مادر می‌تواند لباس راحتی را انتخاب کند. همه لباس‌های تابستانه موجود در کمد لباس برای فردی که مادر می‌شود مناسب و راحت است. آن‌ها بدن شما را خنک نگه می دارند و شیک به نظر می رسند.

نکاتی برای خنک و شاداب ماندن در طول دوران بارداری در تابستان

‌ مقدار زیادی آب و مایعات شامل آب یا آب میوه بنوشید. شما باید ۶۴ اونس (۱۶۰۰ میلی‌لیتر) آب در هر روز بنوشید.‌ فعالیت‌های خارج از منزل را در زمان‌های صبح انتخاب کنید. در طول روز سعی کنید از منزل خارج نشوید.در روزهایی که هوا گرم‌تر است؛ دوش گرفتن در طول روز را فراموش نکنید. برای آرامش بدن خود و فرزندتان حتما این کار را انجام دهید.‌ مقادیر کمتری گوشت بخورید و زمان کافی برای هضم آن در نظر بگیرید. مقادیر کمتر گوشت می تواند متابولیسم شما را تنظیم و دمای بدن شما را حفظ کند.

بیشتر بدانید : در ماه دوم بارداری حواستان به این موارد باشد

بیشتر بدانید : علائم مهم بارداری

بیشتر بدانید : خوردن این غذاها در دوران بارداری ممنوع!

بیشتر بدانید : 9 نكته درباره آمپول ضد بارداری

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com