مادران شیرده مبتلا به کرونا بخوانند
  اگر نوزادی دارید که شیر میخورد و مبتلا به کویید19 هستید باید مراقبت هایی انجام دهید که از کودک خود مراقبت های لازم را انجام داده باشید

مراقبت هایی برای مادران شیرده مبتلا به کرونا ویروس

 در مادران باردار و شیرده در دوران ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ باید آب بدن به مقدار کافی تامین شود و مصرف مایعاتی چون سوپ ها مثل سوپ مرغ و آب میوه ها را افزایش دهند.

وعده های غذایی کم حجم با دفعات زیاد مصرف شوند، در صورت بروز اسهال، از وعده های غذایی سبک و کم حجم استفاده و از غذاهای خیلی داغ و خیلی سرد پرهیز شود. از مصرف غذا های پرچرب پرهیز و در صورت عدم تحمل شیر از مصرف آن نیز خودداری شود.

میوه هایی مانند سیب و موز مفید است ولی میوه هایی مثل هلو و انجیر مصرف نشود، وعده های غذایی کوچک و حاوی مواد مغذی بالا شامل پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین ها و مواد معدنی مصرف و از مواد غذایی غنی از ویتامین و املاح بخصوص انواع میوه ها و سبزی های تازه و فصل بیشتر استفاده شود.

 ارائه وعده های غذایی کوچک در طول روز حاوی مواد مغذی از جمله پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین ها و مواد معدنی، افزایش دفعات وعده های غذایی، تامین آب بدن با استفاده از آب آشامیدنی سالم و مصرف مایعاتی چون سوپ ها و آب میوه های طبیعی استفاده از انواع میوه های در دسترس (موز، آلو، زرد آلو، طالبی، کیوی، پرتقال) و سبزی ها (اسفناج، جعفری، هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی و سیب زمینی) در برنامه غذایی روزانه برای مادران باردار و شیرده در دوران ابتلا به کرونا ضروری است.

 شیردهی در دوران ابتلا به کرونا باید با رعایت اصول بهداشتی انجام شود، استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها با آب یا صابون یا ژل‌های الکلی قبل و بعد از تماس با کودک، نظافت و ضدعفونی مداوم سطوحی که لمس کرده‌اید قبل از شیردهی ضروری است.

شیر مادر بهترین منبع تغذیه برای نوزادان است و با تقویت سیستم ایمنی نوزاد، از وی در برابر بسیاری از بیمارها محافظت می‌کند، مادران مبتلا به کرونا با رعایت کامل اصولی بهداشتی نباید فرزند خود را از این ماده غذایی کامل محروم کنند.

بیشتر بدانید : کرونا در کودکان چه علائمی دارد و پاسخ به چند سوال مهم دیگر!

بیشتر بدانید : اگر کودک مبتلا به اوتیسم دارید برای محافظت او از کرونا حتما بخوانید

بیشتر بدانید : آیا واقعا جفت از جنین در برابر کرونا ویروس محافظت می کند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir