اگر کرونا گرفتیم چند روز در قرنطینه بمانیم؟
برخی مبتلایان به کرونا هیچ علامتی نشان نمی دهند و در برخی دیگر بیماری با علائم مختلف همراه است که تعداد روزهای قرنطینه برای هر دو گروه متفاوت خواهد بود

قرنطینه مبتلایان بی علامت و با علامت کرونا

مبتلایان به کرونا که علامت‌دار هستند حداکثر دو تا سه هفته بعد از شروع علایم می‌توانند از قرنطینه خارج شوند. پیش از این توصیه می‌شد که افراد مبتلا حتما شش هفته ماسک بزنند، اما اکنون که ماسک اجباری شده طبیعتا باید ماسک بزنند.

بیشتر بدانید : انسداد روده یکی دیگر از علائم کرونا!

بیشتر بدانید : سرگیجه مربوط به کرونا چه علائمی دارد؟

افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ که علامتی ندارند، می‌توانند بعد از 7 تا ۱۰ روز از قرنطینه خارج شوند، اما به شرط این که از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی خود را با دیگران رعایت کنند . ممکن است با مشورت پزشک نیازی نباشد که افراد مبتلا بعد از گذشت زمان قرنطینه، دوباره تست بدهند؛ چرا که تست گاهی در برخی مبتلایان مدت زمان طولانی‌تری مثبت می‌ماند و ممکن است جواب کاذب دهد.

بنابراین بعد از گذشت مدت قرنطینه نیازی به تست مجدد نیست؛ چرا که هم کمبود تست در دنیا وجود دارد و هم گران‌قیمت است.بعد از گذشت مدت زمان قرنطینه در افراد مبتلا آنتی بادی در بدن ایجاد می‌شود، اما ثابت شده که مصونیت این آنتی بادی بعد از گذشت شش ماه پایدار نبوده و دلیل کافی بر این که افراد مجدد مبتلا نشوند نیست .  

بیشتر بدانید : عوارض ویروس کرونا حتی بعد از اینکه کاملا خوب می شوید!

بیشتر بدانید : ویروس کرونا با جارو برقی هم منتشر می شود؟

بیشتر بدانید : ویروس کرونا چه تاثیری بر بیضه ها و سیستم تناسلی مردان می گذارد؟

بیشتر بدانید : آیا واقعا جفت از جنین در برابر کرونا ویروس محافظت می کند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir