چرا با زدن واکسن کرونا بازهم باید ماسک بزنیم
 با زدن واکسن کرونا نمی توانید ماسک را کنار بگذارید و بازهم باید از ماسک استفاده کنید

 واکسن زدن با معنای رهایی از ماسک نیست

محموله های واکسن کرونا در حال رسیدن هستند، در سراسر ایالات متحده روز دوشنبه ابتدا کادر درمان واکسینه می شوند.
در حالی که این اتفاق یک لحظه تاریخی را رقم می زند اما بدان معنا نیست که آمریکایی ها به این زودی ها می توانند ماسک را کنار بگذارند. دکتر لیانا ون، تحلیلگر پزشکی CNN، پزشک اورژانس و استاد مدعو در دانشکده بهداشت عمومی موسسه میلکن دانشگاه جورج واشنگتن، دلیل آن را توضیح می دهد.

آیا واکسن از متلا شدن فرد به کرونا محافظت می کند؟ اگر چنین است چرا بازهم باید ماسک بزنیم؟

 این سوال خوبی است! آنچه ما می دانیم این است که واکسن فایزر در جلوگیری از بیماری شدید و فوت افراد بسیار موثر است. اما حتی با تزریق واکسن هنوز هم نیاز به پوشیدن ماسک است. چرا که مطالعات هنوز نشان نمی دهد که آیا این واکسن مانع از ناقل بودن فرد و انتقال بیماری به دیگران می شود یا خیر. این احتمال وجود دارد که کسی که واکسن زده هنوز هم ناقل بیماری باشد. ممکن است علائمی از خود نشان ندهد اما ویروس در مجرای بینی او وجود داشته باشد ، بنابراین اگر فرد در حال صحبت ، نفس کشیدن ، عطسه و غیره باشد همچنان می تواند بیماری را به دیگران منتقل کند.

آیا این به آن معناست که ما از این به بعد همیشه باید در ملاء عام ماسک بزنیم؟

 نه برای همیشه ، اما برای مدتی طولانی بله . تخمین زده می شود که قبل از رسیدن به ایمنی گله ای از طریق واکسیناسیون ، حدود ۷۰ درصد مردم باید واکسینه شوند. این بدان معناست که حدود ۲۳۰ میلیون آمریکایی باید واکسن دریافت کنند. تولید این تعداد واکسن زمان بر است و به یاد داشته باشید واکسن های فایزر و مدرنا در دو دوز هستند ، بنابراین ما به تعداد دو برابر افراد دوز واکسن نیاز داریم. سپس واکسن باید توزیع و تزریق شود. اگر همه چیز خوب پیش برود دریافت واکسن برای اکثر جمعیت تا آخر بهار یا اوایل تابستان طول میکشد. در آن مرحله احتمالاً می توانیم یکدیگر را بدون ماسک ببینیم.

آیا می توان به این فرایند سرعت بخشید؟

 در حال حاضر ، تولید واکسن با سرعت باورنکردنی پیش رفته است. سریعترین تولید و تزریق واکسن قبل از این همه گیری چهار سال بود. اکنون در کمتر از یک سال واکسن مجاز داریم.سرعت رسیدن ما به ایمنی گله ای به تولید ، توزیع و تمایل مردم آمریکا برای استفاده از واکسن بستگی دارد. این نگرانی وجود دارد که بسیاری از مردم حتی در صورت موجود بودن واکسن از آن استفاده نکنند. ما باید یک برنامه آموزش عمومی متفکرانه داشته باشیم که متناسب با جوامع مختلف باشد.

افرادی که نمی توانند واکسن بزنند آیا نیاز به ماسک زدن دارند؟

 در حال حاضر ، همه باید ماسک بزنند. تعداد کمی از افراد هستند که نمی توانند واکسن بزنند. کودکان قادر به دریافت واکسن نخواهند بود ، زیرا هنوز بر روی آنها آزمایش نشده است. همچنین ممکن است برخی شرایط پزشکی باعث شده باشد که افراد خاصی نتوانند واکسن بزنند یا اینکه این واکسن برای آنها موثر نباشد. به همین دلیل بقیه ما باید واکسینه شویم تا از آنها محافظت کنیم. مصونیت گله ای مصونیت جامعه نیز نامیده می شود جامعه برای محافظت از همه واکسینه می شود.

به همین دلیل است که ماسک میزنیم. ما این کار را برای محافظت از خود و دیگران انجام می دهیم. به یاد داشته باشید که حتی پس از تزریق واکسن نیز می توانیم ویروس را به دیگران انتقال دهیم. همچنین ، واکسن بسیار موثر است اما ۱۰۰درصد نیست. پس ماسک هنوز هم از شما محافظت می کند.

بیشتر بدانید : برخی داروهای ضد ویروسی به عنوان درمان احتمالی کرونا

بیشتر بدانید : مشکلات پوستی ناشی استفاده از ماسک

بیشتر بدانید : مناسب ترین تغذیه برای دوران کرونا

بیشتر بدانید : آیا موقع ورزش کردن می توان از ماسک استفاده کرد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:fa.shafaqna.com