علت مالیدن پاها به هم در زمان خواب
 بسیاری از افراد عادت دارند که در زمان خواب پاهای خود را به هم می مالند که گاهی نباید از کنار این مسئله ساده عبور کرد 

 چرا برخی افراد زمان خوابیدن پاهای خود رابه یکدیگر می مالند

وقتی روز سخت و طولانی ای که پشت سر گذاشتیم به پایان می رسد و بالاخره به رختخواب مان می رسیم بیشتر ما دست به کار عجیبی می زنیم. بدون آنکه متوجه باشیم پاهایمان را به هم می مالیم تا راحت تر به خواب رویم. در این مطلب می خواهیم ببینیم چه علتی در پشت این کار وجود دارد.

1- می تواند نشانه ی نوعی اختلال خواب باشد

مالیدن پاهای خود به یکدیگر هنگام خواب شاید آنقدرها که در نگاه اول به نظر می رسد بی خطر نباشد. مشکلی به نام «اختلال حرکات دوره ای اندام» وجود دارد که پاها را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث می شود هنگامی که خواب هستید دائماً پاهایتان را منقبض کنید یا تکان دهید. این مسأله می تواند اثری منفی بر شما داشته باشد و باعث خواب آلودگی شما در طی روز شود. اگر هنگامی که در تخت هستید پاهای خود را به صورت دوره ای تکان می دهید و به یکدیگر می مالید و این اتفاق زیاد هم رخ می دهد، ممکن است مشکل مذکور علت آن باشد.

2- یک مشکل جسمی دیگر هم می تواند علت این کار باشد

این کار ممکن است علت جدی تری باشد. اگر زمانی که دراز می کشید حسی در پاهایتان دارید که تنها با مالیدن پاها به یکدیگر یا تکان دادن آن ها می توانید تسکینش دهید، ممکن است معنایش آن باشد که شما به «سندرم پای بی قرار» دچار هستید. این سندرم یک اختلال حسی عصبی است که باعث می شود نتوانید استراحت مناسبی داشته باشید. برای آنکه از مشکل خود مطمئن شوید به پزشک مراجعه کنید.

3- روشی است ناخودآگاه برای آرامش دادن به خود

ما با مالیدن پاهای خود به یکدیگر سعی می کنیم احساس آرامش و راحتی کنیم. این کار اثر تماس نزدیک با پوست را برای ما بازسازی می کند و به این ترتیب به ما آرامش می بخشد. پوست نسبت به محرک های خارجی بسیار حساس است، به همین دلیل می تواند ابزار قدرتمندی برای آرام کردن خود بعد از یک روز پر از استرس باشد.

4- می تواند چیزی جز یک عادت نباشد

این کار ممکن است تنها یک کار عادی باشد که برای آنکه خواب مان ببرد انجام می دهیم، نه یک مشکل جسمی یا پدیده ی فیزیولوژیکی. بسیاری از افراد هنگام خواب پاهایشان را بی آنکه خود متوجه باشند به هم می مالند. حتی اگر اولین بار به یکی از دلایل ذکر شده رخ داده باشد، ممکن است بعدتر تبدیل به یک عادت ساده شده باشد.

بیشتر بدانید : چرا خواب نمی بینم ؟ برای خوب خوابیدن چه کنم؟

بیشتر بدانید : خواب های تان می خواهند به شما چه بگویند؟

بیشتر بدانید : خوابیدن روی کاناپه ممنوع! زیرا ...

بیشتر بدانید : عادت های روزانه غلطی که باعث کاهش کیفیت خواب می شود

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:rooziato.com