چگونه استفاده از ماسک را قابل تحمل تر کنیم
 امروزه ماسک زدن امری اجتناب ناپذیر است و همه باید برای سلامت خود ماسک بزنند اما چه کنیم که بتوانیم راحت تر با آن کنار بیاییم

 استفاده طولانی مدت از ماسک را قابل تحمل کنید

زدن ماسک این روزها به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما بدل شده است. به همین دلیل اغلب افراد بیشتر ساعات روز را با ماسک سپری می کنند. اما زدن ماسک به مدت طولانی کار ساده ای نیست. در ادامه به راهکارهایی خواهیم پرداخت که استفاده طولانی مدت از ماسک را قابل تحمل تر می سازند.

1- گهگاه استراحت کنید

اگر مجبور به استفاده ی طولانی مدت از ماسک هستید باید مرتب به فضای باز بروید و در آنجا ماسک خود را بردارید. اما سعی کنید دست تان با ماسک خیلی تماس نداشته باشد. ماسک را از بندهایش بردارید و وقتی از ماسک استفاده نمی کنید آن را در یک کیسه ی تمیز بگذارید. مکالمات تلفنی طولانی خود را هم در فضای باز انجام دهید تا بتوانید ماسک خود را بردارید. در غیر اینصورت نفس کشیدن با ماسک برایتان دشوار خواهد شد.

2- مراقب گوش هایتان باشید

ماسک هایی که بندهای نازک کشی دارند شاید برای آنکه سری به فروشگاه مواد غذایی محل تان بزنید مناسب باشند اما برای استفاده ی طولانی مدت باید به دنبال ماسکی باشید که بندهای نرم و انعطاف پذیری داشته باشد. ایده آل آن است که بند روی گوش اصلاً احساس نشود. راحت نبودن بند ماسک ممکن است باعث شود حالت سر و گردن خود را تغییر دهید، امری که می تواند روی فرم بدن تأثیر بگذارد، بنابراین سراغ بندهای کشی که راحت نیستند نروید.

3- درست ماسک بزنید

این روزها دیگر برای همه سلیقه ای ماسک هست. چه به دنبال یک ماسک شیک باشید که با لباس هایتان ست شود و چه ماسک هایی بیشتر به شکل ماسک های جراحی را ترجیح دهید، باید ماسک خود را به درستی بزنید تا هم از در امان ماندن خود از بیماری مطمئن شوید و هم بتوانید در طولانی مدت ماسک خود را تحمل کنید.

4- استفاده از پارچه هایی که هوا را عبور می دهند

گرچه اغلب از پارچه ی کتان برای درست کردن ماسک های پارچه ای استفاده می شود اما به تراکم پارچه ی ماسک دقت داشته باشید چون بیشتر بودن ضخامت پارچه می تواند باعث گرم شدن آن به ویژه در تابستان شود. پارچه های ابریشمی قابل شستشو و بامبو بهترین گزینه هستند. به گفته ی کارشناسان بهترین ماسک آن است که متوجه وجود آن نباشید. از استفاده از پارچه هایی که باعث خارش می شوند یا هوا را از خود عبور نمی دهند خودداری کنید. به دنبال پارچه ای باشید که نرم، بادوام و اندکی کشی باشد. ایرادی ندارد تعداد زیادی ماسک برای موقعیت های مختلف داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید ماسک های پزشکی یک بار مصرف برای استفاده ی مجدد طراحی نشده اند. ماسک های پارچه ای باید هر روز پس از استفاده ی طولانی مدت با داغ ترین آب ممکن شسته شوند.

5- از صورت تان مراقبت کنید

کارشناسان به کسانی که مجبورند به مدت طولانی ماسک بزنند توصیه می کنند از استفاده از هر گونه ماده ی فوق فعال مثل اسیدها و رتینول ها برای پوست صورت خود خودداری کنند. اگر زیر ماسک حتماً باید کرم پودر بزنید، بخاطر داشته باشید که هر چه کمتر باشد بهتر است یا از لوازم آرایشی ساخته شده با مواد معدنی استفاده کنید که به طور طبیعی ضد التهاب اند و از توانایی جذب چربی اضافی درون پوست برخوردارند.

بیشتر بدانید : آیا زدن ماسک سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد؟

بیشتر بدانید : آیا موقع ورزش کردن می توان از ماسک استفاده کرد؟

بیشتر بدانید : با استفاده از ماسک خطر استنشاق ذرات پلاستیک وجود دارد

بیشتر بدانید : در روزهای کرونایی یک ماسک بزنم یا دو ماسک؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:rooziato.com