راهکارهایی برای اینکه حنا روی موهایمان رنگ ندهد
 حنا خواص زیادی برای تقویت پوست و مو دارد اما برخی افراد دوست ندارند که موهایشان از حنا رنگ بگیرد که این امر امکان پذیر است

 چه کار کنیم که موهایمان از حنا رنگ نگیرد

«حنا» را گیاه هزار و یک خاصیت می‌نامند. این گیاه، پوست و مو را زیبا می‌سازد و سردردهای شدید را درمان می‌کند. دلیل این‌که افراد سنتی از حنا برای رنگ کردن موها، ناخن‌ها و برخی از  قسمت‌های بدن خود استفاده می کنند، نه تنها رنگ عالی آن، بلکه برخی ویژگی‌های شگفت انگیز برگ های این گیاه برای مراقبت از مو و پوست است. برگ‌های حنا می‌تواند برخی از مشکلات مو مانند ریزش ، شوره سر و خارش پوست سر را درمان کند. بعضی از خانم‌ها دوست ندارند موهای‌شان با استفاده از حنا رنگی شود. در این مطلب چند ترفند را ارائه می‌کنیم تا حنا روی موهای شما رنگ ندهد و فقط از خواص درمانی حنا بهره‌مند شوید.

1- می توان حنا را تفت داد

حنای مورد نیازتان را داخل تابه بریزید و روی شعله کم به مدت ۷ تا ۸ دقیقه تفت بدهید. دقت کنید که مدام حنا را هم بزنید تا نسوزد.

2- حنا و روغن را ترکیب کنید

داخل ترکیب حنا، به جای آب از روغن (مثلا روغن زیتون یا روغن نارگیل) استفاده کنید. اما حواس‌تان باشد که روغن برای موهای چرب خوب نیست و هر روغنی هم با هر مویی سازگار نیست.

3- حنا را با ماست ترکیب کنید

در این روش هم می‌توانید به جای آب، از ماست یا شیر استفاده کنید.

شیوه گذاشتن حنا روی مو

ابتدا موها را کاملا شانه بزنید و گره موها را باز کنید و مانند زمانی که می‌خواهید روی موهای‌تان رنگ بگذارید، تکه تکه فرق باز کنید و حنا را روی همه قسمت‌های کف سرتان بگذارید. زمانی که حنا را به تمام موهای‌تان زدید، اجازه دهید یک ساعت باقی بماند و سپس آن را از روی موهای‌تان بشویید. همچنین می‌توانید از قبل هم به موهای‌تان آب ولرم بزنید و با دستکش حنا را روی موها ماساژ دهید. مراقب باشید که هنگام آب کشیدن، موهای‌تان را نَکِشید.

آیا حنا موها را خشک می کند؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است حنا ایجاد کند، خشک کردن ساقه موهاست. زیرا یکی از خواص حنا کم کردن چربی سر است ،به همین علت چربی ساقه موها را به طور کامل از بین می‌برد و به مرور زمان موها خشک می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل:

  • حنا را فقط به ریشه موها بزنید.

  • قبل از استفاده از حنا، ساقه موها را کاملا چرب کنید.

  • به  ماسک حنا، مقداری روغن، ژل آلوئه ورا یا ماست و... اضافه کنید.

  • مصرف حنا در زمان بارداری و دوران قاعدگی ممنوع است.

نکاتی برای قبل از استفاده

قبل از استفاده از حنا موها را نشویید، زیرا شامپو روغن‌های طبیعی و مهم موی شما را از بین می‌برد.

وازلین از رنگ دادن حنا روی پوست گوش و پیشانی جلوگیری می‌کند.

حنای بی رنگ 

 حنای بی رنگ همان حنای اصلی است ، با این تفاوت که موادی به آن اضافه شده و خاصیت رنگ‌دهی حنا را از بین برده است و همین کار باعث شده که خواص حنا به شدت کاهش یابد ،بنابراین اصلا توصیه نمی‌شود.

بیشتر بدانید : خواص باور نکردنی حنا، از کاهش فشار خون تا درمان آفتاب سوختگی

بیشتر بدانید : هشدار درباره حنای هندی

بیشتر بدانید : پاسخ به چند سئوال مهم درباره رنگ مو

بیشتر بدانید : گیاهی فوق العاده که مانع از ریزش مو می شود!!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:shebreh.com