راه درمانی جدید برای آب مروارید بدون نیاز به جراحی
 با انجام این مطالعه محققان دریافتند عمل جراحی تنها راه درمان بیماری آب مروارید نیست

 آب مروارید را بدون جراحی درمان کنید

نتایج تحقیق جدید دانشمندان دانشگاه آنگلیا راسکین انگلستان حاکی از این است که داروی جدید می‌تواند مشکلات یک‌سوم از سالخوردگان مبتلا به آب مروارید که از نقص بینایی رنج می‌برند را کاهش دهد. در حال حاضر، تنها روش درمانی آب مروارید، برداشتن عدسی ابری و قراردادن یک جایگزین پلاستیکی شفاف است.

سالانه بیش از ۴میلیون فرد مبتلا به آب مروارید در ایالات‌متحده و ۲۸ میلیون بیمار در سراسر جهان شناسایی می‌شوند. علت بروز این نقص بینایی انباشته شدن پروتئین در عدسی و کاهش انتقال نور به شبکیه چشم است که تقریبا علت نیمی از نابینایی‌های جهان را شامل می‌شود.

نتایج آخرین تحقیق نشان می‌دهد، چگونه آب مروارید بسیار زودتر از تصور پیشرفت می‌کند و چگونه می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

گروه بین‌المللی از پژوهشگران با رهبری پروفسور باربارا پیرسکیونک نشان دادند، پروتئین خاصی با نام آکواپورین مسئول عبور آب در عدسی است که موجب اختلال در پیشرفت نوری شده و آب مروارید ایجاد می‌کند.

 آب مروارید یکی از علل کاهش بینایی و نابینایی در جهان است و بسیاری از افراد به دلایل مختلف قادر به جراحی نیستند. نتایج تحقیقات ما نقش پروتئین مذکور را در عملکرد صحیح عدسی و بینایی شفاف بیان می‌کند.

 تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است اما کشف جدید و دیگر تحقیقات فناوری نانو بیانگر این است که دارودرمانی در آب مروارید امکان‌پذیر است و عاملی برای انقلاب در درمان آب مروارید با دارو در مقابل جراحی است و با پیامدهای مهیجی برای سلامت عموم همراه خواهد بود.

 بیشتر بدانید : خطر آب مروارید در این افراد بیشتر است

بیشتر بدانید : از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

 بیشتر بدانید : جلوگیری از آب مروارید, خشکی چشم و ماکولا با این مواد غذایی

بیشتر بدانید : چه كسانی زودتر آب مروارید می‌گیرند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :isna.ir