نکاتی ساده برای داشتن زندگی متعادل!
شما با رعایت نکاتی ساده می توانید زندگی متعادلی داشته باشید و سلامت خود را حفظ کنید

برای داشتن زندگی متعادل این نکات را رعایت کنید

در اینجا چند نکته عجیب اما سالم برای سلامتی بیشتر آورده شده است.

1- وقتی خسته‌اید از خوردن نوشیدنی‌های انرژی زا پرهیز کنید

به گفته مجله تایم، نوشیدنی‌های انرژی زا تا ۵ برابر بیشتر از قهوه کافئین دارند، اما تقویت کنندگی آنها زودگذر است و عوارض جانبی ناخوشایندی مانند عصبی بودن، تحریک پذیری و ضربان قلب سریع را به همراه دارد.

نوشیدنی‌های انرژی زا اغلب حاوی مقادیر زیادی تورین، محرک سیستم عصبی مرکزی و بیش از ۵۰ گرم قند در هر قوطی هستند (که این ارزش ۱۳ قاشق چای خوری است!). این مواد شیرین به طور موقت قند خون را می‌چسبد، اما پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود، شما را تنبل و مبهم می‌کند و به دنبال نوشیدنی انرژی زای دیگری می‌روید.

2- به کمک چای نعناع هورمون‌ها را متعادل کنید

چای‌های گیاهی فواید زیادی برای سلامتی دارند و مشخص شده است که چای نعنا یک درمان طبیعی مؤثر برای مشکلات هورمونی است که زنان معمولاً متحمل می‌شوند.

تصور می‌شود که نعناع فلفلی برای مدیریت عدم تعادل هورمونی به دلیل خاصیت طبیعی ضد آندروژنی مفید است. محققان ترک دریافتند که نوشیدن دو فنجان چای نعناع در روز سطح هورمون‌های جنسی مردانه را در بدن کاهش می‌دهد.

3- پیش از چرت زدن قهوه بنوشید

ژاپنی‌ها، یک نظرسنجی انجام دادند که در آن مردم چرت‌های قهوه انجام می‌دهند، یعنی با مصرف ۲۰۰ میلی گرم قهوه سپس ۲۰ دقیقه چرت می زدند. این افراد نسبت به افرادی که قبل از چرت قهوه‌ای ننوشیده بودند، احساس هوشیاری بیشتری داشتند و در یک آزمون بهتر عمل می‌کردند.

اما آیا قرار نیست نوشیدن قهوه شما را کاملاً بیدار نگه دارد؟ وقتی فرد قهوه مصرف می‌کند، کافئین آدنوزین را پاک می‌کند، یک مولکول در مغز که باعث هوشیاری می‌شود.

بنابراین، وقتی سطح آدنوزین افزایش می‌یابد، فرد را خسته می‌کند. بنابراین، چرت زدن در این زمان به دفع آدنوزین و نوشیدن قهوه کمک می‌کند، اثر مولکول را بیشتر کاهش می‌دهد. این باعث چرت زدن بهتر می‌شود!

4- زخم خود را با عسل ضدعفونی کنید

قبل از اینکه زخم را با باند بپوشانید، یک برش عسل را روی زخم بگذارید. عسل دارای خواص ضد باکتریایی قدرتمندی است.

عسل فواید زیر را در بهبود زخم‌ها ارائه می‌دهد:

pH اسیدی باعث بهبود می‌شود. عسل دارای pH اسیدی بین 3.2 تا 4.5 است. هنگامی که روی زخم‌ها اعمال می‌شود، pH اسیدی خون را ترشح می‌کند تا اکسیژن آزاد کند، که برای ترمیم زخم مهم است pH اسیدی همچنین باعث کاهش وجود موادی به نام پروتئاز می‌شود که روند بهبود زخم را مختل می‌کند.

5- بعد از خوردن غذا مسواک نزنید

دندان‌های خود را بلافاصله بعد از غذا و نوشیدنی مسواک نزنید، مخصوصاً اگر اسیدی بودند.

غذاهای اسیدی مانند مرکبات، نوشیدنی‌های ورزشی، گوجه فرنگی و نوشابه (چه رژیمی و چه منظم) می‌توانند مینای دندان را نرم کنند.

مسواک زدن خیلی زود باعث تسریع اثر اسید روی مینای دندان و فرسایش لایه زیر آن می‌شود.

بهتر است ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از خوردن غذا یا نوشیدن قبل از مسواک زدن صبر کنید. مسواک زدن خیلی زود پس از خوردن غذای اسیدی می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد.

بیشتر بدانید : عادت های غلطی که موجب آسیب رسیدن به سیستم ایمنی بدن شما می شود

بیشتر بدانید : عادت های غلط که موجب بزرگ شدن شکم می شود

بیشتر بدانید : تغییراتی ساده در سبک زندگی و حفظ سلامت قلب

بیشتر بدانید : سلامت مغز را سبک زندگی سالم تضمین کنید

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :fa.shafaqna.com