حرکات ورزشی برای درمان سلولیت
 سلولیت همان تجمع نامنظم چربی هاست که بیشتر در قسمت ران پا و باسن دیده می شود

 با این حرکات سلولیت را درمان کنید

سلولیت به تجمع ناهماهنگ چربی‌ها در سطح پوست گفته می‌شود. به این صورت که در نواحی مثل ران و باسن به علت‌های مختلف چون ژنتیک، جنسیت، هورمون‌ها و گردش نامناسب خون چربی‌ها به شکل غیر اصولی جمع و سطح پوست دچار برآمدگی یا فرورفتگی‌ می‌شود و ظاهر پوست را نازیبا می‌کند. تجمع سلولیت در خانم‌ها بیشتر از آقایان  است و بین ۸۰ تا ۹۰ درصد زنان، در مقطعی از زندگی خود سلولیت را تجربه می‌کنند. روش‌های بسیاری برای درمان سلولیت وجود دارد اما شما با ورزش مناسب و بالا بردن حجم عضلات، می‌توانید میزان سلولیت‌ خود را کاهش دهید. در ادامه به معرفی چند حرکت ورزشی می‌پردازیم.

1- لانچ از پهلو با دمبل  

بایستید و پاها را کنار هم قرار دهید ، یک دمبل سنگین را به صورت عمودی نگه دارید و هر دو دست را تا ارتفاع قفسه سینه و از آرنج ها خم کنید.

پای چپ را صاف بکشید و  پای راست را تا جایی که ممکن است در سمت راست قرار دهید، زانو را خم  کنید و باسن را پایین بیاورید و روی آن بنشینید. حتما توجه کنید که زانوی پای‌تان از سرپنجه جلو نزند. با فشار به پای راست به حالت اولیه برگردید. این حرکت را در دو ست و20 بار تکرار کنید.

بیشتر بدانید : کاهش چربی موضعی با ورزش امکان پذیر است؟

2- اسکوات گابلت 

بایستید و پاها را کاملاً باز کنید. یک دمبل سنگین  را به صورت عمودی با آرنج های خم شده در دو دست  نگه دارید و حالا به صورت اسکوات بنشینید. این حرکت را در دو ست 20 بار تکرار کنید.

3- پل باسن با دمبل 

 دراز بکشید و  یک وزنه را با  دست‌های خود روی شکم نگه دارید . پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز  و زانوها را خم کنید. همزمان پاشنه‌ها را به زمین فشار دهید و باسن را منقبض کنید و به سمت بالا بکشید. در این حالت 3 ثانیه بمانید و به زمین برگردید. این حرکت را در دو ست 20 بار تکرار کنید.

بیشتر بدانید : سلولیت را با حذف این غذاها از سبد خریدتان درمان کنید

بیشتر بدانید : چرا سلولیت فقط در قسمت های خاصی از بدن ایجاد می شود؟

بیشتر بدانید : سه حرکت مفید یوگا برای از بین بردن سلولیت

بیشتر بدانید : درمان سلولیت با آگاهی از این 15 راز

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com