راه های درمانی برای ترشحات چرکین گوش
عوامل مختلفی روی بروز ترشحات چرکین گوش موثر هستند که درمانی برای آن وجود دارد

ترشحات چرکین گوش را چطور درمان کنیم؟

متخصصان می‌گویند دلایل متعددی برای بروز ترشحات گوش  وجود دارد. درد گوش خارجی به طور عمومی (بیش از ۹۰ درصد موارد) ناشی از فعالیت باکتری هاست.

«سودوموناس آئروژینوز» و «استافیلوکوکوس اورئوس» دو عامل بیماری زای شایع در بروز تورم و درد گوش خارجی هستند. در این بیماری ستون فقرات گردنی، مفصل گیجگاهی – فکی، سینوس‌ها، دندان‌ها،لوزه ها، حنجره و بینی می‌تواند درگیر شود.

 به طور عمومی پزشکان از سیپروفلاکسین و قطره چشمی افلوکساسین برای گوش استفاده می‌کنند. اگرچه قطره افلوکساسین برای گوش تهیه نشده ، اما یک قطره ضد باکتریایی مناسب و ایمن است که می‌تواند برای درمان این بیماری کارایی داشته باشد.

متاسفانه افرادی که دیابت یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این باکتری هستند. این افراد باید در اولین فرصت به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنند. 

متخصصان در این موارد قطره‌های آنتی بیوتیک برای فرد تجویز می‌کنند. 

سیپروفلاکسین از جمله دارو‌های رایج در این زمینه است. 

به طور عمومی توصیه می‌شود این افراد در درمان بیماری جدی باشند و حتی پس از طی کردن دوره درمانی سی تی اسکن انجام دهند تا اطمینان حاصل شود هیچ گونه آبسه یا استئومیلیت (التهاب موضعی و مخرب استخوان) داخل گوش تشکیل نشده باشد.این بیماری با مصرف دارو قابل درمان است و مانع از بروز بیماری عفونی می شود.

بیشتر بدانید : علت شیوع عفونت گوش در تابستان چیست

بیشتر بدانید : هرگز گوشتان را تمیز نکنید

بیشتر بدانید : علائم تجمع بیش از حد جرم در گوش

بیشتر بدانید : رنگ ترشحات گوش در مورد سلامت چه می گویند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.news