با شست و شوی حلق و بینی خطر کرونا را کاهش دهید
شست و شوی حلق و بینی بعد از مثبت شدن تست کرونا می تواند احتمال بستری شدن شما را کاهش دهد ش

تاثیر شست و شوی حلق و بینی بر خطر کرونا

 با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان ، دانشمندان و پزشکان در تلاش هستند تا در زمینه‌‌های مختلف پزشکی از تخصص خود استفاده کنند. از کشف موارد ایمونولوژیکی گرفته تا مقایسه اثر ماسک ها با مواد اولیه مختلف!

یکی از سرنخ های اولیه درمان این بیماری همه گیر توسط Sungnak  و همکاران  است  که نشان می‌دهد، سلول‌های اپیتلیوم بینی محل اصلی ورود بیماری به بدن است.

دانشمندان در این باره دریافتند شست وشوی بینی و حلق دو بار در روز در  ۲۴ ساعت ابتدایی مثبت شدن تست کرونا  می تواند تا 19 برابر بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا  را کاهش دهد.شست وشوی بینی با اسپری «سالین»، یک مداخله ضد میکروبی و خانگی مبتنی بر شواهد در گوش و حلق و بینی است. در مناطقی مانند ویتنام و لائوس که مرگ و میر ناشی از COVID در آن ها کمترین میزان است ،80 درصد شست وشوی بینی با «سالین»  را انجام می دهند.این آزمایش روی بیماران 55 ساله یا بالاتر که نتیجه تست PCR آن ها مثبت بود انجام شده است.

در این مطالعه متخصصان بهبود علایم مبتلایان را با توجه به استراحت در منزل و استفاده منظم از اسپری سالین بررسی کردند. با توجه به تحقیقات انجام شده روی فعالیت ویروس کشی «پوویدون ید» و تأثیر آن بر ورود سلول های ویروسی ،  استفاده از محلول سالین 240 سی سی و دو بار در روز برای شست وشوی بینی تا ۱۴ روز هم  مورد بررسی قرار گرفت. البته محققان معتقدند هنوز تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا افزودن «پویدون ید » به محلول « سالین»،  باعث کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از عفونت SARS-CoV-2 می شود یا خیر؟

نکته مهم

  •  استفاده از این محلول شستشو شما را  از زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری مناسب بی نیاز نمی کند و حتما باید پروتکل های بهداشتی رابه دقت  رعایت کنید .

  •  چون ممکن است این محلول ( سالین ) در دسترس نباشد می توانید از آب نمک استفاده کنید .

بیشتر بدانید : تاثیر کرونا ویروس بر هوش انسان

بیشتر بدانید : تفاوت تاثیرات منفی کرونا ویروس بر پسران و دختران

بیشتر بدانید : پس از ورود ویروس کرونا به بدن چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

بیشتر بدانید : خوراکی هایی که دارای خواص مشترک با هویج برای درمان کرونا هستند

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com