با چند راهکار ساده از بحران افزایش وزن عبور کنید
برای گذشتن از بحران افزایش وزن باید حواستان به برخی نکات باشد تا بتوانید موفق شوید

به راحتی از بحران افزایش وزن عبور کنید

متخصصان تغذیه همیشه توصیه می‌کنند در دورانی که رژیم می‌گیرید نباید ناامید شوید. در این دوران رژیم غذایی باید طبق برنامه پیش برود؛ بنابراین بدن فرد پس از گذراندن این دوره وزن خود را کاهش می‌دهد.

با این وجود، راه‌های موثری وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها از این مرحله دشوار عبور کنید:

1- کم کردن کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی

اگر بتوانید برخی از کربوهیدرات‌ها را از برنامه رژیم غذایی خود حذف کنید، می‌توانید عواملی که مانع از ثبات وزن شما می شود را از بین ببرید و به روند کاهش وزن خود ادامه دهید. کاهش کربوهیدرات‌ها باعث می‌شود بدن از چربی خود به نفع برنامه کاهش وزن شما استفاده کند.

2- تمرینات خود را شدت دهید

ورزش برای کاهش وزن بسیار مهم است و می‌توان مانع ثبات وزن را با افزایش شدت تمرین به راحتی از بین برد تا بدن شما کالری و چربی بیشتری بسوزاند. شما می‌توانید تمرینات مقاومتی را امتحان کنید که به شما در کاهش وزن کمک می‌کند.

3- کالری مصرفی خود را محاسبه کنید

هنگامی که به مرحله ثبات وزن می‌رسید، کالری‌های خود را بشمارید و سعی کنید آن‌ها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید؛ البته در نظرداشته باشید که این امر بر مواد مغذی و پروتئین‌های مهم بدن تأثیر نمی‌گذارد. هر زمان احساس کردید که اهداف شما در کاهش وزن محقق نمی‌شود، رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

4- میزان پروتئین مصرفی روزانه خود را افزایش دهید

اگر در روز‌های گذشته وزنتان اضافه شد، این بدان معناست که مواد مغذی شما از تعادل خارج شده است؛ این امر با افزایش پروتئین و کاهش کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها از رژیم غذایی بهبود می‌یابد. خوردن پروتئین بیشتر در این مرحله به سوزاندن کالری اضافی کمک می‌کند، زیرا میزان متابولیسم را افزایش می‌دهد.

5- سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس نقش زیادی در افزایش وزن دارد؛ میزان غذا خوردن، به ویژه مصرف غذا‌های ناسالم را بالا می‌برد یا تأثیر رژیم غذایی شما را مختل می‌کند، که ممکن است مانع از ثبات یا باعث افزایش وزن شود، بنابراین شما باید اقدامات لازم را برای مقابله با استرس خود انجام دهید تا هورمون‌های استرس در بدن کاهش یابد.

6- روزه داری متناوب را امتحان کنید

گاهی کاهش کالری برای شکستن مرحله ثبات وزن کافی نیست و سپس باید روش دیگری را امتحان کنید. روزه داری در یک بازه زمانی مشخص ممکن است به بازگشت شما به وزن مطلوب کمک کند. برای کاهش وزن می‌توانید ۱۶ ساعت ناشتا باشید و رژیم غذایی سرشار از پروتئین و فیبر را شروع کنید، این رژیم ممکن است به کاهش وزن دور کمر شما در عرض چند هفته کمک کند و مانع ثبات وزن شما را از بین ببرد.

بیشتر بدانید :  چرا هر کاری می کنم وزنم کم نمیشود؟

بیشتر بدانید :  راههای ساده برای کاهش وزن

بیشتر بدانید : کاهش وزن مجاز در ماه چند کیلو است؟

بیشتر بدانید : اندازه گیری وزن تان در این زمان ها مناسب نیست

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.news