مغز دوم انسان در کجا قرار دارد؟
باکتری های روده تاثیر زیادی روی خلق و خوی افراد و... دارد برای همین مغز دوم انسان در روده قرار دارد
ش

راجع به مغز دوم انسان چه می دانید؟

مغز دوم در روده شما ممکن است قبل از مغز در سر شما تکامل یافته باشد. یکی از نکات مهم در خصوص مغز دوم ما این است که باکتری‌های روده نه تنها اشتهای ما را کنترل می‌کنند بلکه در خلق و خوی ما هم تاثیر گذارند.

سیستم عصبی روده‌ای (ENS) در روده ما بسیار شبیه دیگر شبکه‌‌های عصبی در مغز و نخاع عمل می‌کند. به حدی که اغلب «مغز دوم» نامیده می‌شود.این کشف به این معنی است که ENS از یک شبکه مداری پیشرفته‌تر تشکیل شده است که بخش وسیع‌تری از روده را در بر می‌گیرد و شامل تعداد بیشتری از انواع مختلف نورون‌هاست که به طور همزمان کار می‌کنند.

سیستم عصبی روده افزون بر کنترل سیستم گوارشی دارای یک اثر شگفت آور در خلق و خو و رفتار ماست. حدود نیمی از دوپامین و ۹۰ درصد از سروتونین، دو هورمون مرتبط با احساسات خوب را باکتری‌های روده ما تولید می‌کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن ماست پروبیوتیک که باکتری‌های خوب به آن اضافه شده است در درمان افسردگی و اضطراب افراد تاثیر مثبت دارد .افزون بر این باکتری‌های روده سالم در انعطاف پذیری بالاتر فرد در برابر احساسات منفی موثر است و حس بخشندگی را تقویت می کند و در روابط اجتماعی تاثیرگذار است. 

بیشتر بدانید : 11 منبع پروبیوتیک خوشمزه و تاثیرشان بر روده و هضم غذا در بدن شما

بیشتر بدانید :  نشانه های یک روده ناسالم + روش هایی برای تقویت روده

بیشتر بدانید :  سلامت باکتری های روده و قلب با خوردن گردو

بیشتر بدانید :  ارتباط باکتری های روده با خستگی مزمن

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com