با رعایت این نکات همیشه خوش بو باشید
با رعایت کردن برخی نکات بسیار ساده می توانید بوی بدن خود را خوب و منحصر به فرد کنید

اگر می خواهید خوش بو باشید این نکات را رعایت کنید

اگر می‌خواهید بوی خوبی بدهید، باید با تمیز بودن شروع کنید. این‌که چند وقت یک بار باید به حمام بروید به بدن‌تان، آب و هوا و میزان فعالیت روزانه‌تان بستگی دارد. با رعایت ۹ نکته همیشه خوش بو باشید.

1- حمام کنید

در هنگام حمام پوست‌تان را با صابون و آب گرم بشویید تا بوی بدی به بدن‌تان نماند.

2- دئودورانت مصرف کنید

اگر زیاد عرق می‌کنید از دئودورانت‌هایی که مواد ضد عرق دارند استفاده کنید. اگر عادت به استفاده از عطر و ادکلن دارید، از دئودورانت‌هایی با بوی کم استفاده کنید تا در یک زمان دو بوی متفاوت ندهید.

3- پودر‌ بدن استفاده کنید

استفاده از پودر بدن بعد از حمام یکی از بهترین راه‌ها برای خوش بو ماندن بدن است. بعد از این که بدن‌تان را خشک کردید مقداری از این پودر‌ها را به زیر بغل، پا‌ها یا  قسمت های مختلف بدن بزنید. برای این منظور می‌توانید از پودر بچه هم استفاده کنید. بهتر است از انواع بی‌بوی پودر بچه استفاده کنید تا بوی بچه ندهید.

4- لباس‌های خوش‌بو به تن کنید

پوشیدن یک لباس چند روز پشت سر هم می‌تواند تاثیری نامطلوب روی بوی بدن‌تان داشته باشد. پس همواره لباس‌هایی تمیز و خوش بو بپوشید.

5- پا‌هایتان را بشویید

اگر به محض درآوردن کفش‌تان نگران بوی بد پا‌های تان هستید و فکر می‌کنید بوی بدی می‌دهند، در هنگام حمام حتما کف پاهایتان را به خوبی بسایید و بعد از خشک کردن آن‌ها هم مقداری پودر بدن یا پودر بچه به آن‌ها بزنید.

6- دهانی خوش‌بو داشته باشید

داشتن دهان خوش بو یکی از عواملی است که بر بوی بدن تان تاثیر زیادی می‌گذارد. پس هر روز از نخ دندان استفاده ‌کنید و مسواک بزنید.

7- موهای خود را خوش‌بو کنید

اگر شامپوی تان بوی زیادی ندارد، بهتر است مقداری عطر هم به موهای تان بزنید، با این روش تمام روز بویی فوق العاده خواهید داشت.

8- لطفا از یک بو استفاده کنید

خوب نیست که در یک زمان سه یا چهار بوی متفاوت بدهید و مردم به جای پرسیدن بوی عطرتان، بینی شان را بگیرند. پس اگر از لوسیونی با بوی قوی استفاده می‌کنید، دیگر عطر نزنید و برعکس.

9- سعی کنید بوی شما خاص باشد

می‌توانید با مخلوط کردن چند عصاره روغنی مختلف بوی مخصوص خودتان را بسازید. مثلا عصاره رز، استوقودوس یا هر گیاه دیگری را که می‌خواهید با هم مخلوط کنید تا به بویی که مورد پسندتان است برسید. ‌ می‌توانید این عصاره‌ها را با آب مخلوط کنید تا بوی‌شان خیلی قوی هم نباشد.

بیشتر بدانید : 5 بوی بد بدن که هرگز نباید نادیده گرفته شوند!

بیشتر بدانید :  غذاهایی که بوی عرق را زیاد و بدن را بدبو می کنند!

بیشتر بدانید : موادغذایی برای داشتن واژنی خوشبو و سالم

بیشتر بدانید : با این خوش بوکننده خوراکی بدن آشنا شوید

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com