واکسن روی افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند تاثیر بیشتری دارد
تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که به کرونا مبتلا شده اند با تزریق واکسن مقاومت زیادی در برابر ویروس پیدا می کنند

تاثیر واکسن کرونا روی افرادی که به کرونا مبتلا شده اند چگونه است؟

یافته های پیشین نشان می داد که احتمالا آنتی بادی هایی که بدن فرد پس از واکسیناسیون یا عفونت قبلی ایجاد می کند، نتوانند انواع جدید را دفع کنند. محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که آنتی ‌بادی ‌ها در افرادی که قبلاً آلوده نشده و واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، در برابر انواع جدیدی مانند بتا یا گاما کمتر از ویروس اصلی مؤثر بودند.

آنها همچنین نمونه های خون افرادی را که قبل از می ۲۰۲۰ آلوده شده بودند، قبل از تایید اولین گونه ها تجزیه و تحلیل کرده و دریافتند که آنتی بادی های آنها در برابر انواع جدیدتر نسبت به ویروس اصلی محافظت کمتری ایجاد می کند.

بر اساساین مطالعه که نتایج آن در مجله mBio منتشر شده است، آنتی ‌بادی‌ هایی که توسط عفونت خفیف یا واکسیناسیون به تنهایی ایجاد می ‌شوند، همچنان فرد را در برابر انواع جدید آسیب ‌پذیر می‌ کنند.

محققان همچنین دریافتند که آنتی ‌بادی ‌ها در افرادی که قبل از می ۲۰۲۰ آلوده شده‌ و یک سال بعد واکسینه شده ‌اند، به همان اندازه در برابر انواع جدید مؤثر هستند که در برابر ویروس اصلی قدرت دارند.

دکتر اتو یانگ، سرپرست این مطالعه و ایمونولوژیست در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس گفت: ما پیش‌بینی می ‌کردیم که آنتی ‌بادی ‌ها به تکامل خود ادامه می‌ دهند و با قرار گرفتن در معرض سویه های مختلف چند گانه بهتر می ‌شوند، اما انتظار نداشتیم فرایند فوق، به این سرعت اتفاق بیفتد.

 نتایج این تحقیق نشان می ‌دهد که کیفیت آنتی ‌بادی ها و نه فقط کمیت آن ها می‌تواند در طول زمان بهبود یافته و در درک رژیم واکسیناسیون مورد استفاده قرار گیرد.

این مطالعه بازتاب تحقیقات منتشر شده در اوایل سال جاری است که آنتی‌ بادی‌ های با کیفیت را در افرادی که قبلاً آلوده شده و بعداً واکسینه شدند، پیدا کرد.

یانگ در خاتمه توضیحات خود افزود که انجام مطالعات بیشتر در مورد اینکه چگونه کیفیت آنتی بادی ها تغییر می کند، می تواند در آینده به ساخت واکسن ها و تقویت کننده های بهتر برای کرونا و همچنین برای پاتوژن بعدی که یک تهدید است کمک کند.

بیشتر بدانید : واکسن کرونا چه تاثیری بر قاعدگی بانوان دارد؟

بیشتر بدانید : برای پیشگیری از عوارض واکسن کرونا مسکن نخورید

بیشتر بدانید : آیا تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیاز است؟

بیشتر بدانید : آیا تزریق همزمان واکسن کرونا و آنفلوانزا مشکلی ندارد؟

گردآوری: گرو سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: sinapress.ir