واقعیت هایی در مورد کرفس که تا کنون نمی دانستید
برخی از محققان منفی بودن کالری کرفس را قبول ندارند و می گویند حتی ساقه کرفس حاوی کربوهیدرات می باشد

کرفس کربوهیدرات دارد؟

همان‌طور که می‌دانید اینترنت مملو از رژیم‌های لاغری با زمان سریع است. یکی از پیشنهادهای بسیار رایج این است که غذاهایی با کالری منفی مانند کرفس بخورید، زیرا با خوردن و هضم کرفس انرژی‌ای که می‌سوزانید از انرژی‌ای که جذب می‌کنید بیش‌تر است.

یک متخصص تغذیه بریتانیایی می‌گوید: کالری واحد انرژی است که محتوای انرژی موجود در غذا را برحسب کیلوکالری نشان می‌دهد. اکثر بسته‌بندی‌های غذایی برچسب‌هایی دارند که میزان کالری موجود در آن محصول را دقیق نشان می‌دهد. اگر افراد از کالری‌های مصرفی خود آگاهی داشته باشند، مفید است. افراد با خوردن غذا کالری دریافت می‌کنند و با سوزاندن انرژی از آن استفاده می‌کنند.

انسان‌ها برای انجام فعالیت‌های روزانه خود به انرژی کافی نیاز دارند. نیازهای انرژی موردنیاز بدن انسان به سه دسته تقسیم می‌شود. یکی از آن انرژی موردنیاز برای حفظ بدن در حالت استراحت است. این نوع انرژی برای انجام فرآیندهای اساسی بسیار ضروری است تا بتوانیم زندگی کنیم. بدن افراد تنها زمانی‌که فعالیت انجام می‌دهند، انرژی مصرف نمی‌کند، حتی زمانی‌که غذا هضم می‌شود بدن نیز در حال مصرف انرژی است. اثر حرارتی مواد غذایی نوعی از انرژی است که میزان متابولیسم بدن را بعد از خوردن غذا، جذب و هضم غذا افزایش می‌دهد. نوع دیگری از انرژی، انرژی اضافی برای انجام فعالیت‌ها و ورزش‌هاست.

 تئوری غذاهایی با کالری منفی به این معناست که محتوای غذاها انرژی کم‌تری نسبت به انرژی لازم برای هضم و جذب غذا در بدن دارد. این تئوری باورکردنی به نظر می‌رسد، اما در واقعیت حتی غذاهای کم‌کالری مانند کرفس کالری بیش‌تری نسبت به تجزیه و جذب آن‌ها در بدن دارد.

بعضی از غذاها برچسب کالری منفی دارند مانند کرفس، گریپ‌فروت، گوجه‌فرنگی، خیار، کلم‌بروکلی، کاهو و هویج. مصرف خوراکی‌های سالم و مفید میزان سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. چند متخصص بر این باورند که هیچ مدرکی مبنی بر وجود غذاهایی با کالری منفی وجود ندارد. متخصصان می‌گویند حتی ساقه کرفس، درحالی که ۹۵ درصد آن آب است، همچنان حاوی مقدار کمی کربوهیدرات است.

بیشتر بدانید : كرفس ، پوست را تيره می‌كند!!

بیشتر بدانید : بهترین زمان خوردن آب کرفس و خواص آب کرفس برای سلامت بدن

بیشتر بدانید : درمان کلسترول و فشار خون با کرفس + فواید سلامت کرفت

بیشتر بدانید : خوردن کرفس به مدت یک هفته باعث این اتفاقات خوب در بدن می شود

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع :yjc.news