چند راهکار ساده برای رهایی از گلودرد
برای درمان گلو درد راهکارهای مختلفی وجود دارد مانند غرغره کردن آب نمک،خوردن عسل و...

شیوه هایی برای درمان گلو درد

بافت‌ بینی و گلو به عنوان اولین خطوط دفاعی برای مهاجمان احتمالی مانند باکتری‌‌ها، ویروس‌ها، دود، آلاینده‌های محیطی، هوای خشک و هوای سرد عمل می‌کند. زمانی که عفونت به ناحیه بینی و گلو دسترسی پیدا می‌کند منجر به ایجاد التهاب می‌شود که می توان آن را کاهش داد یا درمان کرد .در ادامه مروری بر راهکارهای این موضوع داریم:

 به اندازه کافی مایعات بنوشید

سعی کنید روزانه هشت لیوان مایعات مانند آب، چای بدون کافئین یا سوپ مصرف کنید تا بدن خود را هیدراته نگه دارید و گلوی‌‌تان خشک نشود و مرطوب بماند.

 محلول آب گرم و نمک را غرغره کنید

آب گرم گلو را تسکین می‌دهد و افزودن نمک به آن می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. با این‌‌ کار، درد کمتری را احساس خواهید کرد. هر 3 ساعت یک بار نصف قاشق چای خوری نمک را در آب گرم حل و محلول را غرغره کنید. (مراقب باشید محلول آب نمک را قورت ندهید)

 عسل بخورید

مطالعه‌ای نشان می‌دهد که به طور خاص عسل مانوکا دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد قارچی است و می‌تواند پوشش داخلی گلو را بپوشاند و میکروب‌ها را از بین ببرد و گلو را تسکین دهد. می توانید یک قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان چای گیاهی اضافه کنید. عسل حاوی گلوکز و فروکتوز است. بنابراین، اگر قند خون بالایی دارید مهم است که به این موضوع توجه کنید. هرگز به نوزادان زیر یک سال عسل ندهید. عسل می‌تواند حاوی باکتری‌هایی باشد که برای نوزادان بدون خطر نیست.

 چای سبز را غرغره کنید

چای سبز دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است به مسدود کردن گلو درد کمک کند.

 مقداری زنجبیل بخورید

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی قوی است. زنجبیل تازه را پوست کنید و آن را به نازکی برش دهید و در آب جوش قرار دهید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. این دمنوش را در طول بروز علایم حاد گلودرد به صورت روزانه مصرف کنید.

 رطوبت درون خانه بیشتر کنید

برای افزایش رطوبت هوای داخل خانه که باعث جلوگیری از خشک شدن گلو می‌‌شود، می‌توانید یک دستگاه بخور یا رطوبت‌‌ساز را در اتاق خواب خود قرار دهید. استفاده از دستگاه بخور هنگام شب بسیار مفید است.

 استفاده از مُسکن‌های بدون نسخه

برای کمک به کاهش گلودرد استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن را امتحان کنید. ایبوپروفن برای تسکین درد بیشتر دوام می‌آورد اما عوارض جانبی بالقوه‌ای هم دارد و ممکن است در برخی از بیماران منع مصرف داشته باشد. در نهایت در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید و از خوددرمانی طولانی مدت خودداری کنید.

بیشتر بدانید : درمان گلو درد با چه روش هایی امکانپذیر است؟

بیشتر بدانید : گلو درد طولانی مدت نشانه سرطان تیروئید است

بیشتر بدانید : 9 علت مهم گلو درد، از آنفولانزا تا تومور گلو

بیشتر بدانید :  درمان گلودرد با غرغره های طبیعی

گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com