چرا برخی افراد موفق به داشتن شکم صاف نمی شوند؟
برای داشتن شکمی صاف باید برخی نکات را بدانید و رعایت کنید مانند داشتن تنوع غذایی، خوردن مواد غذایی حاوی منیزیوم و...

کدام افراد نمی توانند شکم صاف داشته باشند؟

هرچند کمی چربی در بافت شکم برای محافظت از معده، روده‌ها و دیگر اندام‌های داخلی ضروری است اما اگر چربی‌های شکمی زیاد باشد حتما برای سلامت بدن ضرر دارد و زمینه‌ساز مشکلاتی نظیر بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شود. سابقه خانوادگی دیابت و زمینه افزایش ترشح انسولین، استرس بالا به‌دلیل سطح بالای هورمون استرس (کورتیزول)، فشار خون بالا، استعمال دخانیات، اختلالات انعقاد خون و تغییرات هورمونی به‌خصوص در دوران یائسگی از جمله علت های زمینه‌ساز تجمع چربی‌ها در بافت شکم هستند. اما مهم‌ترین عادت های غذایی مانع از حذف چربی‌های شکم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حذف کردن کامل چربی‌ها از برنامه غذایی

برخلاف تصور، برای حذف چربی‌های شکم نباید به‌طور کامل رژیم غذایی بدون چربی داشت. البته انتخاب نوع چربی بسیار اهمیت دارد و باید از اسیدهای چرب غیراشباع تک‌مولکولی مانند رغن زیتون، گردو، بادام‌زمینی و آووکادو استفاده کرد. گنجاندن منابع این چربی‌های مفید به کاهش بافت چربی شکم کمک می‌کند. البته مصرف اسیدهای چرب غیراشباع چندمولکولی مانند روغن‌های کلزا، سویا و گردو همچنین ماهی‌های چرب توصیه می‌شود و برای محافظت از عملکرد سیستم قلبی‌عروقی ضروری است.

خوردن نوشابه‌های گازدار

مصرف نوشابه‌های گازدار زمینه افزایش وزن را تسهیل می‌کند و حتی انواع لایت نیز این تاثیر منفی بر سلامت را دارد.بنابراین، بهترین نوشیدنی برای حفظ سلامتی و رسیدن به تناسب اندام آب خواهد بود.

نداشتن تنوع در انتخاب خوراکی‌ها

تنوع در انتخاب خوراکی‌ها یکی از اصول مهم تندرستی است و بدن به همه گروه‌های غذایی نیاز دارد. افزودن میوه‌ها و سبزیجات در این زمینه اهمیت دارد زیرا ویتامینC فراوان در این خوراکی‌ها به حذف چربی‌های بدن کمک می‌کند.

تامین نکردن منیزیوم بدن

همان‌طور که اشاره شد اختلال در ترشح انسولین موجب تجمع چربی در بافت شکم می‌شود. از طرفی، منیزیم ماده‌ای است که در این زمینه تاثیر مثبت دارد زیرا قند خون را کاهش می‌دهد و ترشح انسولین را تنظیم می‌کند. موز، سویا و سبزیجات سبز منابع خوب منیزیوم هستند.

خوردن بیش از حد غذاهای آماده

گرچه شاید در زندگی مدرن و پرمشغله امروز نتوان در همه وعده‌ها از غذای خانگی استفاده کرد اما مصرف روزانه غذاهای آماده دشمن درجه یک شکم صاف است. در واقع، برای تهیه غذاهای آماده و نیمه‌آماده از مقدار زیادی چربی‌های اشباع و افزودنی‌های غذایی استفاده می‌شود. علاوه بر ترجیح غذاهای خانگی و سالم، حتما توصیه می‌شود در هر وعده غذا، سبزیجات مصرف شود.

بیشتر بدانید : عادت های غلط که موجب بزرگ شدن شکم می شود

بیشتر بدانید : شکمی صاف با این 12 کربوهیدرات

بیشتر بدانید : سوزاندن چربی شکم چقدر طول می کشد ؟

بیشتر بدانید : دلایل تجمع چربی در شکم خانم ها و راه حل هایی برای رفع آن

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamat.ir