پیش بینی شدت بیماری کرونا با توجه به اندازه انگشتان افراد
محققان می گویند با توجه به انگشتان دست و اندازه آنها می توان به شدت بیماری کرونا پی برد

با توجه به اندازه انگشتان شدت بیماری کرونا را پیش بینی کنید

طبق مطالعه انجام شده در دانشگاه سوانسی، میزان تستوسترون پایین و استروژن بالا در مردان با افزایش خطر ابتلا به عفونت شدید کووید 19مرتبط است. محققان این بررسی گزارش داده اند که طول انگشت حلقه کوچکتر در مردان، نشانه میزان تستوسترون پایین تر، پیش بینی کننده احتمال ابتلا به عفونت شدید کووید و افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان  و مرگ و میر است.

جالب است که این محققان همچنین اشاره کرده اند که افرادی که تفاوت اندازه بیشتری بین انگشتان دست چپ و راست خود دارند، از این لحاظ در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

در این مطالعه جدید ارتباط بین میزان هورمون های جنسی قبل از تولد فرد و در دوران بلوغ او و احتمال بستری شدن وی در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 بررسی شد.

در طول این مطالعه، محققان نسبت اندازه انگشتان 2، 3، 4 و 5 را در دو دست بیش از 150 نفر بررسی کردند. از این تعداد، 54 فرد مبتلا به بیماری کووید-19 بودند، در حالی که بقیه افراد به این بیماری مبتلا نشدند و در نتیجه به عنوان گروه کنترل در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند.

به گفته پروفسور جان منینگ از تیم تحقیقاتی(A-STEM)  در دانشگاه سوانسی، محققان مشاهده کردند که بیمارانی که انگشتان کوچک و اصطلاحا انگشتان «زنانه» نسبت به سایر انگشتانشان دارند علائم شدید کووید-19 را تجربه می‌کنند و در بسیاری از موارد نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا می کنند.

مهمتر از همه اینکه در افرادی که تفاوت اندازه میان انگشتان دست راست و دست چپ آن ها زیاد است احتمال بستری شدن در بیمارستان به طور قابل توجهی افزایش می یابد. یافته‌های ما نشان می‌دهد که شدت  بیماری کووید 19با میزان هورمون تستوسترون پایین و احتمالاً میزان هورمون استروژن بالا در مردان و زنان مرتبط است. این می تواند در تعیین اینکه کدام افراد بیشتر به واکسیناسیون و دوزهای بوستر و مراقبت بیشتر درمقابل کووید 19 نیاز دارند، کمک کننده باشد.

دکتر منینگ اشاره کرد که تیم او به تحقیق خود ادامه خواهد داد زیرا آنها به دنبال گسترش حجم نمونه بررسی شده برای این نظریه هستند: «تحقیقات ما به درک بیشتر بیماری ناشی از کووید-19 کمک می‌کند و ممکن است ما را به یافتن داروهای مناسب تر ضد ویروسی نزدیک‌تر کند، همچنین ممکن است بتوان راه هایی برای کاهش زمان بستری در بیمارستان و کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری یافت. حجم نمونه و گروه مورد بررسسی در تحقیق ما کوچک است، اما کار مداوم باعث افزایش نمونه ها شده است. با توجه به افزایش تعداد نمونه ها امیدواریم به زودی نتایج مطالعه به روز شده خود را منتشر کنیم.»

بیشتر بدانید : کدام ویتامین ها در پیشگیری از کرونا تاثیر بیشتری دارند؟

بیشتر بدانید : در دوران کرونا به سرگیجه بیشتر اهمیت دهید

بیشتر بدانید : پاسخ به سوالات مهم کرونا توسط فوق تخصص

بیشتر بدانید :  قبل و بعد از تزریق دوز سوم واکسن کرونا این نکات را باید رعایت کنید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com