چه کسانی می توانند حجامت انجام دهند؟
فصل بهار برای انجام حجامت بسیار مناسب است اما تمام افراد شرایط انجام حجامت را ندارند

چه افرادی اجازه حجامت کردن دارند؟

 حجامت در فصل بهار مناسب است اما باید در افرادی صورت گیرد که هیچ مشکل بیماری زمینه‌ای مانند کم‌خونی، بیماری قلبی، مفصلی، ضعف بدنی و .... ندارند.

 اینکه مردم جامعه امروزی به تعداد زیاد برای حجامت مراجعه می‌کنند مطلوب نیست بلکه پزشکان متخصص طب ایرانی نیز در بین مراجعات متعدد، افراد واجد شرایط را انتخاب می‌کنند.

 معمولا  افراد جوان بدون بیماری زمینه‌ای با مشکلاتی مثلا پرخوری و غلظت خون و  بثورات پوستی می‌توانند با نظر متخصص طب ایرانی حجامت کننند.

 باید از انجام حجامت در مراکز مختلف و خارج از حوزه پزشکی خودداری کرد،حجم خونی که از فرد گرفته می‌شود بسیار مهم است؛ به طوری که اگر خون‌گیری زیاد و در شرایط نامناسب صورت گیرد باعث ایجاد ضعف و بیحالی طولانی مدت  در بدن می‌شود.

 اینکه گفته می‌شود حجامت برای حفظ سلامتی خوب است صحیح بوده اما این کار باید زیر نظر پزشک متخصص طب ایرانی صورت گیرد؛ به طوری که پزشک ابتدا آزمایش خون فرد و وضعیت بدنی او را بررسی می‌کند و هر کسی نمی‌تواند حجامت کند.

 افراد بالای 60 سال و زیر 10 سال باید از انجام حجامت خودداری کنند، فصل بهار فصل مناسبی برای انجام حجامت است اما نمی‌توانیم بگویم حجامت کردن برای همه افراد مناسب است.

روزه‌داری از نظر ما جایگزین بسیار خوبی برای حجامت است؛ چراکه بسیار ملایم می‌تواند به تنقیه و پاکسازی بدن بپردازد. البته روزه واقعی که موجب کاهش بین ۱ تا ۳ کیلوگرم از وزن ما در ماه رمضان شود.

 امروزه در مطالعات علمی روزه داری در ماه رمضان یکی از روش‌های تنظیم وضعیت چربی‌ها مضر خون بوده و حتی موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

بیشتر بدانید : تفاوت خون حجامت با خون اهدا شده

بیشتر بدانید : باورهای نادرست درباره حجامت را بدانید

بیشتر بدانید : تقویم حجامت + چه کسانی نباید حجامت کنند؟

بیشتر بدانید : باید و نبایدهای حجامت را بدانید

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.ir