بدن در سالمندی به چه چیزهایی نیاز دارد؟
با افزایش سن بدن به مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و... بیشتر نیاز پیدا می کند

نیازهای بدن در سالمدی

1- کلسیم

با افزایش سن، شما شروع به از دست دادن بیشتر از این ماده معدنی نسبت به جذب آن خواهید کرد و جذب  نکردن کلسیم، به خصوص برای زنان بعد از یائسگی، باعث می شود استخوان های شما راحت تر بشکنند.زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال باید حدود 20 درصد بیشتر از دیگر بزرگ سالان کلسیم دریافت کنند. شیر، ماست و پنیر منابع خوبی از این ماده معدنی هستند.

2- ویتامین B12

ویتامین B12 به ساخت خون و سلول های عصبی کمک می‌کند. شما آن را به طور طبیعی از غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات دریافت می‌کنید. غذاهای غنی شده با B12، مانند غلات صبحانه، از منابع  خوب این ویتامین هستند. سن می تواند در جذب ویتامین تاثیر بگذارد. 30 درصد افراد بالای 50 سال به گاستریت آتروفیک مبتلا هستند که جذب  ویتامین ب از غذاها را برای بدن دشوارتر می‌کند.

3- منیزیم

منیزیم به بدن شما در ساخت پروتئین و استخوان کمک می‌کند و قند خون شما را ثابت نگه می دارد. می‌توانید آن را از آجیل، دانه ها و سبزیجات برگ دار تهیه کنید. اما افراد مسن تر تمایل کمتری به این مواد دارند، بنابراین میزان منیزیم بدن‌شان کم خواهد شد.سعی کنید در برنامه غذایی خود این مواد را اضافه کنید.

4- پروبیوتیک

این باکتری ها برای روده شما مفید هستند. آن‌ها را از غذاهای تخمیر شده مانند ماست یا کلم ترش یا از مکمل ها دریافت می‌کنید. پروبیوتیک‌ها می توانند به رفع مشکلات گوارشی مانند اسهال یا سندروم روده تحریک پذیر کمک کنند و حتی ممکن است در برابر آلرژی از شما محافظت کنند.

5- امگا 3

این ها اسیدهای چرب ضروری نامیده می‌شوند .امگا3 برای چشم، مغز و سلول های شما لازم است. آن‌ها همچنین می‌توانند بدن را در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر، آرتریت و دژنراسیون ماکولا که باعث نابینایی می‌شوند، محافظت کنند. بهتر است امگا 3 خود را از غذاهایی مانند ماهی چرب، گردو، روغن کانولا یا بذر کتان دریافت کنید.

6- سلنیوم

سلنیوم از سلول‌های شما در برابر آسیب و عفونت محافظت می‌کند. سلنیوم همچنین می تواند ماهیچه های شما را قوی نگه دارد و ممکن است به پیشگیری از بیماری های مرتبط با سن مانند زوال عقل، برخی از انواع سرطان و بیماری تیروئید کمک کند.

7- فیبر

احتمالاً می‌دانید که فیبر برای شما مفید است اما آیا می‌دانستید که با افزایش سن،  اهمیت آن بیشتر  هم می‌شود؟ فیبر به محافظت در برابر سکته های مغزی و مدفوع منظم تر کمک می‌کند و کلسترول و قند خون شما را کاهش می‌دهد . زنان بالای 50 سال حداقل 21 گرم و مردان به 30 گرم در روز فیبر نیاز دارند.

بیشتر بدانید : احساس خستگی در سالمندان چه معنایی دارد؟

بیشتر بدانید : خواص بی نظیر پیاز برای سالمندان!

بیشتر بدانید : پیشگیری از افسردگی در سالمندان

بیشتر بدانید : افزایش قدرت بدنی سالمندان با این ورزش ها

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com