آیا مردار سنگ واقعا سرطان زا است؟
به گفته محققان نباید از سنگ مرداب استفاده کنید زیرا عوارض و خطراتی که دارد بیشتر از فواید آن می باشد

آیا واقعا مردار سنگ می تواند سرطان زا باشد؟

محققان می‌گویند پودر سنگ مرداب عامل ایجاد سرطان است و استفاده از آن عوارض بسیاری برای بدن دارد. این ماده باعث ایجاد حساسیت پوستی می‌شود همچنین باعث افزایش فشار خون شده و با تاثیرات سوء بر سیستم خونساز بدن سبب آنمی می‌شود. علاوه بر این با تاثیر بر دستگاه گوارش باعث یبوست، دردهای شکمی و تهوع می‌شود.

همچنین اکسید سرب موجب حساسیت چشم و سیستم تنفسی شده و می تواند بر روی بافت لثه، سیستم عصب مرکزی، کلیه و سیستم تولید مثلی اثر منفی بگذارد.

این محصول به هیچ وجه مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و نباید فریب تبلیغات و ادعاهای فروشندگان این ماده را بخورید.

عوارض مردار سنگ از فواید آن بسیار بیشتر است لذا باید از مصرف این ماده خطرناک خودداری کنید.

 یکی از خطرناک ترین مواد برای سلامت افراد را استفاده از ماده هایی به نام مردار سنگ و زاج سفید برای رفع بوی عرق بدن دانست و تاکید کرد: مردار سنگ حاوی ماده ای به نام Pbo یا سرب اکساید است که با جذب پوستی بسیار بالا در طولانی مدت می تواند منجر به تحریک یا سوختگی در پوست بدن شود.

 سنگ زاج سفید نیز دارای سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیوم است که تهدیدی جدی برای سلامت افراد محسوب می شود.

به دلیل رواج مصرف مردار سنگ و زاج سفید درمیان مردم این تحقیقات از سوی دفتر پایش سازمان محیط زیست برای سنجش خطرات این محصولات صورت گرفته است.

 سیر، کلم، جعفری، گشنیز، سبوس برنج و نخود فرنگی ازجمله خوراکی هایی هستند که به دفع مواد زائد و سمی از بدن انسان کمک می کند.

 فلزات سنگین به مجموعه ای از فلزها و شبه فلزهایی که دارای چگالی بیش از 5 گرم بر سانتیمتر مکعب هستند اطلاق می شود، میزان کم این فلزات برای بدن انسان ها ضروری است اما افزایش آنها در بدن منجر به تولید آلودگی های بسیار مضر و خطرناک خواهد شد.

 معضل اصلی از جایی آغاز می شود که آلاینده های غیر آلی برخلاف آلاینده های آلی تجزیه ناپذیر هستند و در بدن متابولیزه و دفع نمی شوند و به نوعی منجر به تجمع زیستی در بدن انسان می شوند.

اختلالات عصبی از جمله عوارض ناشی از فلزات سنگین بر انسان است، دو منشاء طبیعی همچون جنگل سوزی و انسانی همچون پلاستیک، زباله سوزهای شهری و پسماندهای صنایع فلزی مهمترین منابع آلاینده محیط زیست در ارتباط با فلزات سنگین هستند.

بیشتر بدانید : شیوه درمانی PRP ممکن است سرطان زا باشد؟

بیشتر بدانید : این عفونت ها سرانجام به سرطان ختم می شوند، مراقب باشید

بیشتر بدانید : سنگ مرداب چه عوارض پوستی دارد؟

بیشتر بدانید : 6 عامل سرطان زا اما پر مصرف

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :salamatnews.com