ریزش مو یکی از عارضه های طولانی مدت کرونا
به گفته محققان کرونا عوارض زیادی دارد ریزش مو نیز می تواند یکی از عوارض بلند مدت این ویروس باشد 

ریزش مو با کرونا در ارتباط است؟

محققان بریتانیایی گزارش می دهند که افراد مبتلا به کووید طولانی مدت مجموعه گسترده تری از علائم از جمله ریزش مو و اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند. این موارد را می توان جدیدترین عوارض طولانی مدت کرونا محسوب کرد.

 تجزیه و تحلیل سوابق سلامت الکترونیکی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان بریتانیا نشان داد که این افراد در بازه زمانی ۱۲ هفته پس از ابتلای اولیه خود به کرونا، شصت و دو علامت متمایز را گزارش می کنند.

بر اساس این مطالعات مشخص شد تنها با نگاهی به بیماران غیر بستری، سه دسته از علائم متمایز گزارش شده توسط افراد مبتلا به مشکلات سلامتی مداوم پس از عفونت وجود دارد. به گفته پژوهشگران، الگوهای این علائم عمدتاً به عنوان علائم تنفسی یا مغزی گروه بندی می شوند.

این اختلالات در کنار دسته سومی که شامل طیف وسیع تری از مشکلات سلامتی، از جمله ریزش مو و اختلال نعوظ  هستند، معرفی می شوند.

 شایع ترین عوارض ناشی از ابتلا به کرونا شامل از دست دادن بویایی، تنگی نفس، درد قفسه سینه و تب است. سایر موارد عبارتند از: فراموشی ، آپراکسی (ناتوانی در انجام حرکات یا فعالیت های روتین)، بی اختیاری روده، توهمات و تورم اندام.

 محققان همچنین دریافتند که گروه های خاصی از مردم در معرض افزایش خطر ابتلا به کووید طولانی مدت هستند. این افراد شامل زنان، جوانان و اقلیت‌های قومی، و همچنین افراد فقیرتر، افراد سیگاری، افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی و افراد دارای مشکلات مزمن سلامت هستند.

به گفته سرپرست این تیم مطالعاتی در دانشگاه بیرمنگام، علائمی که ما شناسایی کردیم باید به پزشکان و توسعه دهندگان راهنماهای بالینی کمک کند تا ارزیابی بیماران با اثرات طولانی مدت کووید-۱۹ را بهبود بخشیده و متعاقباً در نظر بگیرند که چگونه می توان این بار علائم را به بهترین نحو مدیریت کرد.  

در این میان باید توجه داشت که ریزش مو یکی از عوارض بلند مدت ابتلا به کرونا محسوب می شود که کمتر به آن توجه شده و مورد مطالعه قرار گرفته است.

بیشتر بدانید : عوارض طولانی مدت کرونا و پاسخ به مهم ترین سوالات مربوط به آن

بیشتر بدانید : کدام واکسن دارای عوارض کمتری می باشد؟

بیشتر بدانید : بروز مشکلات گوارشی یکی از علائم ابتلا به کرونا دلتا

بیشتر بدانید : افتادن بی دلیل دندان ها از عوارض جدید کرونا

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir