درمان ناهنجاری های ارتوپدی در کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر
 نشانه های مشکلات ارتوپدی روی طیفی از خفیف تا شدید و غیر قابل تحمل قرار می گیرد. احساس درد، التهاب بافت، تورم و قرمز شدن پوست، احساس سوزش و گرم شدن ناحیه آسیب دیده از جمله نشانه ها شایع هستند. اگر این نشانه ها را در خود احساس می کنید، قبل از شدت یافتن علامت ها، به پزشک ارتوپد مراجعه کنید.


اگر شما هم با بیماری های ارتوپدی دسته و پنجه نرم می کنید، حتما به دنبال بهترین پزشک ارتوپد و پزشکان مورد اطمینان و حاذقی هستید. با مراجعه به کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر، می توانید از به-روزترین خدمات و متخصصان  این کلینیک برای بهبود یافتن بیماری و مشکل خود بهره ببرید.

ارتوپدی شاخه ای از علم پزشکی است به بررسی و شناخت بیماری های ارتوپدی می پردازد. بیماری های ارتوپدی، به عضلات اسکلتی و ماهیچه ای مربوط می شود. مشکلات و بیماری های زیادی در این زمینه شناسایی شده اند. هر کدام از این بیماری ها روش های تشخیصی و درمانی خاص خود را دارند.

مشکلات مفصلی و استخوانی، از هر نوعی که باشد، می تواند علت های متفاوتی داشته باشند. همه این علت ها ممکن است نشانه های مشابه به همی داشته باشند.

مشکلات ارتوپدی کلی شامل شکستگی و دررفتگی استخون ها، پارگی تاندون و آسیب به رباط ها، از بین رفتن بافت مفاصل، ناهنجاری های استخوانی و کوفتگی عضلات می باشد.

نشانه های مشکلات ارتوپدی روی طیفی از خفیف تا شدید و غیر قابل تحمل قرار می گیرد. احساس درد، التهاب بافت، تورم و قرمز شدن پوست، احساس سوزش و گرم شدن ناحیه آسیب دیده از جمله نشانه ها شایع هستند. اگر این نشانه ها را در خود احساس می کنید، قبل از شدت یافتن علامت ها، به پزشک ارتوپد مراجعه کنید.

drmirclinic.jpg


بیماری های مزمنی که به پزشک ارتوپد مربوط می شوند:


انواع آسیب دیدگی و شکستگی های استخوان ها


شکستگی و دررفتگی استخوان ها در همه سنین رخ می دهد. گاهی در اثر یک ضربه شدید، گاهی در اثر زمین خوردن یا انجام حرکات ورزشی سنگین مثل وزنه برداری، ممکن است استخوان ها آسیب ببینند. اگر بافتی در بدن دچار آسیب کم خطرتری شود، نشانه های کوفتگی قابل ردیابی می شوند. اما اگر آسیب جدی و عمیق باشد، با درد شدید و غیرقابل تحملی، بروز پیدا می کنند.

1.jpg


بیماری های روماتیسم


روماتیسم یک نوع بیماری خودایمنی شایع است که با نشانه های مختلفی بروز پیدا می کند. در بیماری روماتیسم، سیستم ایمنی به صورت خودبه خودی، مفاصل را که محل اتصال استخوان ها به یکدیگر هستند را مورد حمله قرار می دهد.

در این حالت بافت مفصلی کم کم تخریب می شود و تغییر وضعیت می دهد. درد و ملتهب شدن بافت، عدم توانایی در حرکت دادن راحت استخوان و ناتوانی در چرخش مفصل ها از نشانه هایی است که روماتیسم در حال مزمن شدن است.


ناهنجاری های استخوانی


استخوان ها ممکن است در طی فرآیند طبیعی رشد خود، درگیر اختلالاتی شوند. این اختلالات، باعث به وجود آمدن ناهنجاری های بعدی می شود. ناهنجاری ممکن است در ستون فقرات، گردن، دست و یا پاها شکل بگیرند.


تومورهای استخوانی


تومورهای استخوانی وقتی به وجود می آیند که سلول های استخوانی به طرز غیرقابل کنترلی، تقسیم می شوند. در این حالت ضایعه بافتی غیر طبیعی شکل می گیرد. بسیاری از این تومور ها خوش خیم هستند. اما با توجه به نوع و شدت تومور،  روش های درمانی متفاوتی اتخاذ می شود.


پزشک ارتوپد چگونه می تواند بیماری را درمان کند؟


با به وجود آمدن علائم اولیه در هر نقطه بدن، بیمار باید به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کند. پزشک نیز با پرسیدن سوال هایی از بیمار، روند تشخیص گذاری بالینی را شروع می کند. سوالاتی مانند اینکه این علائم از کی شروع شد؟ شدت علائم چقدر است؟ ناحیه اصلی منتشر کننده درد کجاست؟

پزشک با به دست آوردن اطلاعات اولیه، معاینه فیزیکی از محل آسیب را انجام می دهد. در ادامه با انجام آزمایشات تشخیصی و تصویربرداری، تشخیص نوع و علت بیماری انجام می شود.

 در کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر، بعد از مرحله تشخیص بیماری، مناسبترین درمان برای فرد انتخاب می شود. درمان های متفاوتی در زمینه اختلالات ارتوپدی وجود دارد. مشکل ممکن است با مصرف چند داروی ساده و مدتی استراحت برطرف شود. یا ممکن است پزشک برای بهبود هرچه زودتر بیمار، دستور جراحی بدهد.






گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:drmirclinic.com