نکاتی راجع به تزریق واکسن آنفلوانزا
با شیوع آنفلوانزا سوالات بیشتری بین مردم در رابطه با تزریق واکسن آنفلوانزا وجود دارد

کسانی که باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

علائم آنفلوآنزا طیف وسیعی دارد و در افراد متفاوت با علائم خفیف، متوسط تا شدید بروز می کند. علائم آنفلوآنزا از طریق عطسه، سرفه و تماس دست آلوده به صورت و بینی انتقال پیدا می کند و صحبت کردن با فرد آلوده در فاصله نزدیک نیز موجب انتقال بیماری می شود.

 علائم آنفلوآنزا بسیار شبیه سرماخوردگی، واکنش های فصلی و حتی کرونا است و شامل سرفه، عطسه، گلودرد، سر درد، بدن درد و تب است.

 برای پیشگیری از ابتلا به بیماری باید جلوی راه انتقال را بگیریم. در صورت حضور در مکان های پر تجمع از ماسک استفاده کنیم و از تماس دست آلوده به چشم و بینی خودداری کنیم و مرتب دست های خود را بشوییم. افراد در صورت ابتلا باید استراحت کافی داشته باشند و از مایعات گرم استفاده کنند.

 افرادی که قبلا به آنفلوآنزا مبتلا شده و علائم شدیدی را تجربه کرده اند حتما واکسن بزنند. افراد گروه‌های پر خطر شامل کودکان شش ماهه تا پنج ساله، افراد بالای ۶۰ سال، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و خانم‌های باردار حتما واکسن بزنند. پرسنل کادر درمان نیز در خط مقدم برخورد با بیماران قرار دارند و بهتر است واکسن بزنند. پس از تزریق واکسن حدودا دو هفته زمان لازم است تا واکسن در بدن تاثیر بگذارد.

امسال آنفلوآنزا زودتر از حد انتظار در جامعه شیوع پیدا کرد و شاهد این هستیم که سایر بیماری‌های تنفسی نیز وجود دارند و بهتر است افراد همچنان در مکان های پر تجمع ماسک داشته باشند.

بیشتر بدانید : عوارض جانبی واکسن آنفولانزا در کودکان و نوجوانان چیست؟

بیشتر بدانید : قبل از تزریق واکسن آنفلوانزا، این مطلب را بخوانید

بیشتر بدانید : واکسن آنفلوانزا برای همه مناسب نیست

بیشتر بدانید : چه زمانی بهتر است واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنیم؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :isna.ir