برخی از خانواده‌ها با مشاهده سياهی لثه کودکان خود با نگرانی از اين موضوع به پزشک مراجعه می‌كنند اما در برخی مواقع اين مشکل از نظر پزشک طبيعی است.



یک دندانپزشک کودکان اظهار داشت: برخی از خانواده‌ها با مشاهده سیاهی لثه کودکان خود با نگرانی از این موضوع به پزشک مراجعه می‌كنند اما در برخی مواقع این مشکل از نظر پزشک طبیعی است.

دکتر هایده پژند دندانپزشک کودکان دانشکده دندانپزشکی مشهد درگفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، با بیان این مطلب گفت: خانواده‌ها باید بدانند که لکه‌های سیاه لثه کودکان به دلیل افزایش رنگ دانه‌ای که در لثه رسوب می‌کند بوده و بنابراین طبیعی است.

دکتر پژند، خونریزی لثه‌ها را در کودکان و بزرگسالان متفاوت دانست و هشدار داد: از آنجا که ممکن است التهاب و خونریزی لثه کودک در اثر مشکلات عمومی‌بدن باشد مراجعه به پزشک جهت تشخیص علل آن امری ضروری است.

وی در خصوص علل دیگر به وجود آمدن التهاب و خونریزی لثه‌ها گفت: در برخی موارد التهاب و خونریزی لثه‌ها ممکن است در اثر آلودگی ویروسی (تب خال) باشد که در بزرگسالان در لب و در کودکان اولین بار در دهان (لثه و کام) به وجود می‌آید.
 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
 
www.seemorgh.com/health