یك كارشناس و مشاوره علوم تغذیه و رژیم درمانی گفت: تشنگی و حذف وعده‌های اصلی یا میان‌وعده‌ها هم می‌تواند باعث ایجاد سردرد شود.

 

سمیه صمدی  افزود: بسیاری از تحقیقات تایید می‌كند كه ارتباط معنی‌داری بین نوع غذا و نوشیدنی‌هایی كه می‌خوریم با سردرد وجود دارد، بنابراین حذف یا محدود‌كردن این مواد غذایی می‌تواند به از بین بردن این سردردها كمك كند.

وی ادامه داد: تمام غذاهایی كه می‌توانند ایجاد آلرژی كنند، اغلب سبب سردرد نیز می‌شوند به عنوان نمونه ماهی، طعم‌دهنده متوگلوتامات سدیم كه به برخی از غذاهای آماده اضافه می‌شود و پروتئین شیر گاو در بعضی افراد عامل سردرد است.

صمدی تاكید كرد: فراموش نكنید تمام غذاهای مانده به دلیل داشتن نگهدارنده‌ها می‌توانند سبب ایجاد سردرد شوند. مشروبات الكلی، انواع آجیل، كره بادام‌زمینی، انواع لوبیا و باقلا، غذاهای حاوی گلوتامات از قبیل سس سویا، شیرین‌‌كننده‌های مصنوعی، غذاهای حاوی نیترات از جمله سوسیس و كالباس نیز از جمله غذاهای سردرد‌آور محسوب می‌شوند.

 

كارشناس و مشاوره علوم تغذیه و رژیم درمانی اضافه كرد: به افرادی كه دچار سردرد می‌شوند در ابتدا توصیه می‌كنیم دلیل اصلی به وجود آمدن سردرد را بررسی كنند و از مصرف غذاهای حاوی نگهدارنده خودداری كنند. بر این اساس مصرف غذاهایی كه در ظرف پلاستیكی نگهداری می‌شوند باید به حداقل برسد و از مصرف غذاهای مانده و كنسرو شده اجتناب شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:

 فایده مهمی برای لیمو شیرین
خواص درمانی آب ليمو
ليمو ترش
در هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟
کدام مواد غذایی سرشار از آهن هستند؟