سلامت دهان و دندان
یک پژوهشگر درمان‌های طبیعی گفت: آب نمک بهترین و در دسترس ترین شوینده دهان و دندان است و به دفع ترشحات سینوسی و درمان عفونت کمک می‌کند.
 
سیامک علیان، با اشاره به اینکه برخی مواد موجود در خمیردندان‌های صنعتی با ورود به بدن رسوب می‌کند و دفع نمی‌شود،‌ اظهار کرد: این مواد احتمال بروز اختلالات مغزی و سرطان‌ها را افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه نمک علاوه بر کنترل اسید‌های اضافه دهان، ساده ترین ماده برای از بین بردن میکروب‌های دهان است، افزود: در انتخاب دهان شویه‌های طبیعی باید دقت کرد زیرا شستشوی دهان و دندان با خوراکی‌های اسیدی مثل آب لیمو موجب آسیب دیدن مینای دندان می‌شود در حالی که ایجاد یک محیط گرم و قلیایی در دهان نه تنها مینای دندان را استحکام می‌بخشد بلکه به جذب بهتر کلسیم توسط بدن کمک می‌کند.

این پژوهشگر با بیان اینکه اگر افراد تمایلی به عدم مصرف خمیر دندان‌های صنعتی ندارند بهتر است از آن تنها هنگام شب و قبل از خواب استفاده کنند، توصیه کرد پس از شست‌و‌شوی دهان با خمیردندان‌های صنعتی از مصرف مواد غذایی خوداری کنید و صبح دهان را با کمی آب نمک بشویید تا مواد شیمیایی باقی مانده در دهان پاک شده و محیط دهان غیر اسیدی شود.

علیان هم‌چنین در خصوص درمان طبیعی بیماری‌های لثه گفت: روزانه یک یا دو بار چرخاندن آب نمک در دهان و هم‌چنین ماساژ لثه با انگشتان دست برای به گردش در آمدن خون در لثه و درمان بیماری‌های لثه مفید است.

وی اضافه کرد: برای درمان بیماری‌های لثه مصرف شربت آب و عسل و لیمو ترش تازه، سیب درختی با پوست، هویج، کرفس و جویدن و مزه مزه کردن سماق در دهان توصیه می‌شود.





گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : www.salamatnews.com




مطالب پیشنهادی:
توصیه‌هایی در خصوص بهداشت دهان و دندان (1)
توصیه‌هایی در خصوص بهداشت دهان و دندان (2)
در این دوران بیشتر مراقب دهان و دندان های خود باشید
4 غذای مفید برای سلامت دهان و دندان