درمان درد گوش بايد با توجه به عامل ايجاد كننده درد، انجام پذيرد و صرفاً اقدام جهت از بين بردن درد (كه درمان علامتی ناميده می‌شود)، بدون...

ضررهای دمیدن دود سیگار و سوخته تریاك در گوش، خیلی بیشتر از منافع احتمالی آن است. بنابراین بیمار هنگام گوش درد، باید ضمن اجتناب از هرگونه دستكاری و به كار بردن درمانهای غیر علمی، به پزشك مراجعه كند.
محققان دانشگاه علوم پزشكی تهران معتقدند: درد گوش می‌تواند به علت تومور، التهاب، عفونت، ضربه، جسم خارجی، شنیدن صدای خیلی بلند و با تحریك گیرنده‌های درد قسمت‌های مختلف گوش ایجاد شود.
به گزارش ایسنا، درمان درد گوش باید با توجه به عامل ایجاد كننده درد، انجام پذیرد و صرفاً اقدام جهت از بین بردن درد (كه درمان علامتی نامیده می‌شود)، بدون بررسی علت اصلی آن از نظر علم پزشكی مردود است.
البته سیگار با داشتن نیكوتین در تركیب خود، باعث تحریك گیرنده‌های نیكوتینی (مزولیمبیك و راه نگرواستریاتال) شده و تا حدی درد را كاهش می‌دهد و همچنین تریاك كه یك مخدر قوی است، كاهش دهندة درد است.
در نتیجه حتی با نادیده گرفتن این مورد كه دمیدن دود در گوش (بخصوص در اطفال)، ممكن است منجر به آسیب پرده گوش شود، با به كار بردن آنها درمان علامتی انجام داده‌ایم كه بدون بررسی و كشف علت اصلی غیر قابل قبول است. چون با از بین بردن درد -كه یكی از نشانه‌های مهم هر بیماری است- شائبه بهبود بیماری به وجود می‌آید كه به عدم پیگیری مشكل اصلی و پیشرفت آن منجر می‌شود.
باید توجه داشت كه سوخته تریاك نیز مانند اكثر مواد مخدر دیگر اعتیادآور است. البته این ادعا وجود دارد كه بعد از بهبود، مصرف تریاك نیز قطع می‌شود، در صورتی كه فرد به طرف اعتیاد سوق داده می‌شود.
گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com
مطالب پیشنهادی:
عفونت گوش میانی 
مصرف انار در کاهش تاثير آلودگی هوا برروی چشم موثر است 
مصرف سيگار موجب زبان باردار و مودار می‌شود 
آیا تعداد دفعات شستشو بر ریزش مو اثر دارد؟ 
پیامد مكالمه طولانی با تلفن همراه