این بیماری درمان قطعی ندارد، پیشگیری کنید
دوره پنهان بیماری کرونا یا مرس 5 تا 12 روز است. هر مریضی که علائم تنفسی داشته و به نوعی با مرس یا کیس قطعی مرس ارتباط داشته باید از او مراقبت و نمونه‌گیری به عمل آید.

بیماری کرونا یا مرس (MERS)

یک متخصص عفونی علائم بالینی کرونا ویروس را توضیح داد.
دکتر حمید عمادی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده دوره پنهان این بیماری 5 تا 12 روز است، گفت: بعد از این دوره مبتلایان دچار دو دسته از علایم می‌شوند؛ 98 درصد این افراد تب‌دار هستند و همراه با آن ممکن است علائم تنفسی مانند گلودرد، سرفه و غیره نیز وجود داشته باشد. در گروهی دیگر نیز ممکن است علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ، درد شکم و غیره همراه با علائم تنفسی به وجود بیاید و عمده علائم مرس در علائم تنفسی، گوارشی و کلیوی است.

عمادی در ادامه گفت: کسانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت هستند، بیماری کرونا در آنها شدید می‌شود. اما کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند، کرونا در آنها خفیف بوده و مانند سرماخوردگی ظاهر می‌شود.
وی درباره تشخیص این بیماری گفت: این بیماران صد در صد تظاهرات رادیولوژی داشته که این تظاهرات در عکس رادیولوژی آنها مشخص می‌شود و آنچه که مرس را به طور صد در صد تایید می‌کند، بررسی‌های آزمایشگاهی است. عمادی در ادامه اظهار کرد:‌ هر مریضی که علائم تنفسی داشته و به نوعی با مرس یا کیس قطعی مرس ارتباط داشته باید از او مراقبت و نمونه‌گیری به عمل آید.
وی، افراد تب‌دار و افرادی را که علائم تنفسی داشته باشند، از کسانی دانست که در آنها احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد. این بیماری از نظر درمان هیچ درمان قطعی ندارد و باید پیشگیری کنیم.

 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : ایسنا