عادت قولنج شکستن را این گونه ترک کنید
برخی افراد بر این باور هستند که پس از انجام این کار احساس رضایت می‌کنند.
یک فوق تخصص روماتولوژی از بی‌ضرر بودن قولنج خبر داد و گفت: قولنج یا خم کردن مفاصل تنها در افرادی که از دردهای طولانی مدت رنج می‌برند می‌تواند ایجاد مشکل کند.

دکتر علیرضا رجایی گفت:خم کردن مفاصل انگشتان، گردن، ستون فقرات و ...که در اصطلاح به آن قولنج گفته می‌شود هیچ ضرری برای افراد ندارد و عوارضی از قبیل لرزش دست، وارد شدن فشار به مهره‌ها و کمر درد، ابتلا به آرتروز و ...را برای افراد به همراه ندارد. وی افزود: برخی افراد بر این باور هستند که پس از انجام این کار احساس رضایت می‌کنند اما باید گفت این احساس نیز یک حس کذب است و هیچ دلیل علمی بر آن وجود ندارد.

این فوق تخصص روماتولوژی در ادامه یادآور شد: قولنج تنها در افرادی که از دردهای طولانی مدت رنج می‌برند مانند افرادی که نخاع آنها تحت فشار است و یا افرادی که کمر‌دردهای مزمن دارند می‌تواند منجر به افزایش فشار و تشدید درد شود که به این افراد توصیه می‌شود حتما حرکات کششی و ورزشی را تحت نظر پزشک انجام دهند.

رجایی درباره اینکه افراد چگونه می‌توانند این عادت خود را ترک کنند گفت: به افراد توصیه می‌شود در هر ساعت 55 دقیقه به فعالیت خود ادامه دهند و 5 دقیقه استراحت کنند و حرکات کششی نرم و مخالف انجام دهند برای مثال اگر در هنگام فعالیت تمام ساعت موس کامپیوتر به دست دارند در زمان استراحت دست خود را صاف کنند تا حالت عکس ایجاد شود و یا اگر فردی به مدت طولانی بر روی صندلی نشسته 5 دقیقه ایستاده استراحت کند و یا کمی قدم بزند این کارها چون عکس فعالیت عادی است منجر به استراحت مفاصل و استخوان‌ها شده و دیگر افراد نیازی به شکستن قولنج ندارند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : آنا

مطالب پیشنهادی:
آرتروز چیست و چگونه درمان می شود؟
ورزشی فوق العاده برای آرتروز زانو
رژيم غذايی ضد آرتروز
دارویی فوق العاده برای مبتلایان به آرتروز لگن و زانو
علت بروز آرتروز گردن چیست؟