اسرار زیبایی، جوانی و لاغری ساندرا بولاک
ساندرا بولاک جزو خانم‌هایی است كه از نظم خاصی در رژیم غذایی، خواب و ورزش روزانه خود پیروی می‌كند و به همین خاطر است كه بدون هیچ عمل جراحی هنوز هم زیبا، لاغر، سالم و جوان به‌نظر می‌رسد.

اسرار جوانی و لاغری بازیگران هالیوود

شاید بارها این فكر به ذهن‌تان رسیده كه زندگی آدم‌های مشهور بیشتر وقت‌ها بر وفق مرادشان است، اما اینطور نیست! ستاره بودن در كنار جذابیت و خوبی‌هایی كه دارد دنیای پردردسری هم هست. چهره‌های بزرگ زیادی هستند كه غرق در همین نعمت‌ها به خاطر افسردگی و مصرف مواد مخدر دست به خودكشی زده‌اند یا به هزار و یك بیماری سخت دچار شده‌اند. دلیلش هم این است كه سبك زندگی سالمی ندارند. قهرمانان بی‌تكرار فیلم‌های دوست داشتنی شما هم بیمار می‌شوند چون مشهور بودن دلیلی بر مصون بودن آنها نیست. در اینجا مشكلات مربوط به سلامت  و سبك زندگی چند بازیگر معروف را بشناسید و ببینید برای رفع آنها چه تلاش‌هایی انجام داده‌اند. شاید روش آنها برای شما هم مناسب باشد.

 

جیك جیلینهال، پسر تنبلی كه امروز یك بوكسور حرفه‌ای است

همه چیز از پیشنهاد بازی در یك نقش شروع شد. نقشی كه با وجود جذابیت‌هایش برای او ترس‌آور شده بود. جیك جیلینهال می‌گوید:«از زمانی كه وارد دبیرستان شدم گاهی با دوستانم شنا می‌كردم و گاهی اوقات هم دسته جمعی بسكتبال بازی می‌كردیم اما كلا استراحت را بیشتر ترجیح می‌دادم. درواقع باید اقرار كنم تنبلم و سخت‌ترین كار برایم كوهنوردی و ساعت‌ها بی‌خوابی كشیدن است.» جیك جیلینهال كه تا سال‌ها نقش جوان‌های عاشق‌پیشه را بازی می‌كرد حالا با یك جدال سخت دست و پنچه نرم می‌كند.

پسر تنبل نقش‌های اول فیلم‌های رمانتیك حالا قرار بود در نقش یك بوكسور حرفه‌ای مقابل دوربین برود. با دیدن اولین تصویر از جیك جیلینهال در نقش یك بوكسور چپ‌دست با فیلمی به همین نام، كمتر كسی می‌تواند تصور كند كه او وارد رینگ بوكس شود. اما همان پسر بی‌تحرك تصمیمش را برای درخشیدن در فیلم آنتونی فوكوآ گرفت و اولین ورزش حرفه‌ای زندگی‌اش را با بوكس تجربه كرد. برای این فیلم مقدار زیادی عضله اضافه كرده و هفت روز هفته، روزی دو مرتبه با بوكسورهای واقعی تمرین كرد.

جك در مصاحبه‌ای كه اخیرا از او منتشر شد اعلام كرد این یكی از سخت‌ترین نقش‌هایی است كه تا امروز ایفا كرده است. جك معتقد است: «اگرچه من همیشه از سیگار و الكل دوری كرده‌ام اما ورزش كردن به صورت حرفه‌ای را سخت‌تر از اینها تصور می‌كردم. با این وجود انگار داستان به گونه‌ای دیگر بود. روزهای تمرین آنقدر برایم لذت‌بخش شده بود كه ساعت‌ها به سرعت می‌گذشت. اگر دوباره به گذشته بر می‌گشتم به جای بازیگر، یك بوكسور یا اسكی‌بازی حرفه‌ای می‌شدم؛ چون مطمئنم لذت و هیجان ورزشكار بودن به‌مراتب بالاتر از هیجان یك ستاره سینماست.»


كریستین بل، چاق و لاغر معروف

بازیگران زیادی هستند كه در نقش‌های خود بهترین بوده‌اند و بارها جایزه‌های بزرگ بین‌المللی را از آن خود كرده‌اند اما در این میان تعداد انگشت‌شماری هستند كه برای فرو رفتن در نقش و همذات‌پنداری با آن تا سر‌حد مرگ خود را چاق یا لاغر كرده باشند. بدون اغراق كریستین بل یكی از آنهاست كه به شكل حیرت‌آوری در مدت كوتاهی وزن خود را برای نقش‌های متفاوت كم یا اضافه می‌كند. وقتی از او درباره این توانایی در تغییر فرم و اندازه بدنش سوال كردند اینگونه پاسخ داد: «این استعداد ذاتی من است چون آنقدر‌ها هم كه فكرش را می‌كنید برای من مشكل نیست. هم ورزش كردن را دوست دارم و هم از بازی در نقشی با ظاهری متفاوت و شبیه كاراكتر خلق شده لذت می‌برم. یادم است وقتی برای اولین بار روی پرده سینما خودم را دیدم،گفتم این چهره برای این نقش بود و بس! تو دیگر نباید تكراری باشی.» بیراه نمی‌گوید چون بل در این سال‌ها بیشترین تفاوت ظاهری را در بین دیگر بازیگران سینمای تجاری تجربه كرده است.

بعد از چند بازی در سال‌های قبل از 2000 با همان چهره ساده و لاغرش، با پیشنهاد بازی در نقش Patrick Batman مواجه شد، نقشی كه به خاطر ویژگی‌هایش به یك مرد تنومند و خوش زوروبازو نیاز داشت و درست در این زمان بود كه تا زمان رسیدن به ظاهر مناسب این نقش یك ماه و نیم روزی شش ساعت تمرین می‌كرد و خوردن هر نوع تنقلات، شیرینی و غذاهای چرب را كنار گذاشته بود. در سال 2004 برای بازی در فیلم The Machinist تا بیرون زدن دنده‌ها پیش رفت و حدود 20 كیلو كاهش وزن داشت.

بل در این مدت فقط ماهی، قهوه، سیب و چای می‌خورد. زمانی كه نقش مرد عضلانی فیلم BATMAN از سوی نولان به او پیشنهاد شد، بل با 27 كیلو اضافه وزن دوباره برای حضور در این فیلم آماده شد. این روند تا سال 2014 با بازی بی‌نظیر او در American Hustle با آن شكم گنده و غبغب بیرون‌زده ادامه داشت و درنهایت تا همین اواخر كه دوباره برای بازی در نقش حضرت موسی وزن زیادی از دست داد. این روند به ظاهر سخت یك راز مهم دارد، بل معتقد است: «كاهش وزن تنها اراده محكم می‌خواهد». در تمام دوره‌هایی كه وزن خود را كم یا زیاد می‌كرد از كوچكترین قرص یا دارویی استفاده نكرد و تنها با برنامه غذایی و ورزش فراوان به هدفش می‌رسید. از طرفی نوشیدن آبمیوه‌های تازه و فراوان به سالم نگه داشتن كبد و كلیه‌های او كمك ویژه‌ای می‌كرد.


اسرار سلامت خانم بولاك

وقتی در چهل و اندی سالگی لقب زیباترین زن جهان را به خود اختصاص می‌دهد حتما رازهایی از سلامت و رژیم درست غذایی‌ برای گفتن دارد. اولین راز این هنرمند  استفاده حداقل از كربوهیدرات‌ها در برنامه غذایی‌اش است. نوشابه، ماكارونی، سیب‌زمینی، ذرت و تمام موادی كه از منابع غنی كربوهیدرات هستند باعث بالا رفتن وزن، حجم معده و درنهایت قند و فشار خون می‌شوند؛ درصورتی‌كه اگر از آنها به اندازه كم و كنترل شده مصرف كنید دچار هیچ مشكلی نخواهید شد.

ساندرا بولاك درباره راز دوم سلامت و وزن ایده‌آل خود این‌طور توضیح می‌دهد: «ورزش؛ این تنها سلاح من در برابر اضافه وزن و بیماری‌هاست. من ورزش‌ها را براساس حال و هوایی كه در هر روز دارم انتخاب می‌كنم، مثلا گاهی پیاده‌روی، گاهی پیلاتس یا دوچرخه‌سواری انجام می‌دهم و حتی روزهایی هم به كیك‌بوكسینگ می‌روم. همین كه مجبور نیستم هر روز یك ورزش خاص را انجام بدهم و فعالیت‌هایم را براساس روحیه‌ام انتخاب می‌كنم، بسیار روحیه‌بخش است. از طرف دیگر، من هر چند ماه یك بار رژیم غذایی‌ام را تغییر می‌دهم؛ مثلا سعی می‌كنم میوه‌ها و سبزی‌های دیگری را جایگزین كنم و آشپزی‌ام را با موادی كه كمتر از خواص آنها می‌دانستم انجام می‌دهم. این گونه هم از تنوع غذایی لذت می‌برم و هم از تمام خواص دانه‌ها و گیاهان استفاده می‌كنم. اما نكته مهم اینجاست که اگر تمام این فعالیت‌ها را مقطعی انجام داده و بعد از چند هفته به سبك زندگی غلط گذشته خود برگردید، همه چیز خراب می‌شود و هیچ وقت به نتیجه دلخواه‌تان نخواهید رسید.» ساندرا بولاك جزو خانم‌هایی است كه از نظم خاصی در رژیم غذایی، خواب و ورزش روزانه خود پیروی می‌كند و به همین خاطر است كه بدون هیچ عمل جراحی هنوز هم زیبا، سالم و جوان به‌نظر می‌رسد.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : مجله سیب سبز