علت تاخیر بررسی پرونده کیارستمی چیست؟
دکتر محسن خلیلی،  قائم مقام معاون انتظامی نظام پزشکی قویا اعلام کرد دلیل تاخیر در بررسی پرونده کیارستمی، احترام به خواست خانواده آن مرحوم و بازگشت پسر ایشان از سفر بوده است اما وکیل پرونده چیز دیگری می گوید!!

پرونده عباس کیارستمی

درحالی که وکیل خانواده عباس کیارستمی می گوید تاخیر در رسیدگی به پرونده این کارگردان فقید ربطی به سفر پسر آن مرحوم ندارد، رئیس هیأت بدوی سازمان نظام پزشکی و قائم مقام معاونت انتظامی نظام پزشکی، دلیل تاخیر بررسی پرونده را سفر بهمن کیارستمی اعلام می کنند.

 هفته گذشته دکتر ایرج خسرونیا، رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده­ مرحوم عباس کیارستمی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده آن مرحوم به دلیل سفر پسرش تا ۲۸ شهریور به تعویق افتاد.

اما بعد از آن عادل مقدس، وکیل پرونده زنده یاد عباس کیارستمی اعلام کرد: سفر بهمن کیارستمی، دلیل به تاخیر افتادن دادگاه نیست، چون خانواده کیارستمی برای پرونده به دادگاه، وکیل معرفی کرده اند. این حرف براساس قانون درست نیست، چون خانواده کیارستمی وکیل معرفی کرده است. آنچه برای این تاخیر می تواند مستمسک قرار گیرد بررسی جامع تر و دقیق تر پرونده است. با توجه به شکایت جدید ما قطعا می بایست پرونده دقیق تر مورد بررسی قرار بگیرد. براساس کیفر خواست صادره به نظر می رسد نسبت به بعضی از اشخاص که در شکایت ما آمده اند رسیدگی صورت نگرفته است.به همین دلیل و دلایل دیگر می بایست بررسی جامع تری در پرونده صورت بگیرد.

وکیل پرونده کیارستمی اضافه کرد: قرار شد هیات بدوی پرونده را برای بررسی به ما بدهد، اما هنوز کپی پرونده به ما ارائه داده نشده است. همکار من خانم دکتر منوچهری نیز در پاریس در حال استخراج اطلاعات پزشکی مرحوم کیارستمی است تا دقیق تر کلیه ابعاد پرونده بررسی شود.

من مطلب و اظهار نظر دکتر خسرونیا را ندیده ام ولی اینکه هیات بدوی سفر بهمن کیارستمی را بهانه کرده است، عجیب به نظر می رسد. اینکه فرزندان زنده یاد کیارستمی در جلسات رسیدگی حضور داشته باشند، خوب است، اما نبود آن ها با توجه به معرفی وکیل مانع از رسیدگی نیست.

اما بعد از این اظهارات متناقض، دکتر محسن خلیلی،  قائم مقام معاون انتظامی نظام پزشکی بار دیگر قویا اعلام کرد دلیل تاخیر در بررسی پرونده کیارستمی، احترام به خواست خانواده آن مرحوم و بازگشت پسر ایشان از سفر بوده است.

خلیلی گفت: هیات بدوی هر هفته تشکیل جلسه می دهد، اما خانواده کیارستمی درخواست داشتند در روند بررسی پرونده حضور داشته باشند و ما به احترام آنها تا بازگشت آقای بهمن کیارستمی، دادگاه رسیدگی به پرونده را تا پایان شهریور به تاخیر انداختیم.

او درباره اظهارات وکیل خانواده کیارستمی و اینکه در غیاب فرزند این کارگردان فقید، وکیلش می تواند در دادگاه به نیابت حضور داشته باشد، گفت: وکیل ایشان بعد از صدور کیفرخواست تازه به ما معرفی شده اند. در حالی که وکالت را باید قبل از صدور کیفرخواست می دادند.

قائم مقام معاون انتظامی نظام پزشکی با بیان اینکه هم اکنون مستندات درحال بررسی است، درباره ارجاع پرونده پزشکی کیارستمی از پاریس اظهار داشت: متاسفانه پرونده پزشکی کیارستمی از پاریس به دست ما نرسیده است و قرار بود خانواده ایشان موضوع را پیگیری کنند.

او درباره نظر تیم کارشناسی گفت: پرونده آقای کیارستمی در ۲۰ محور بررسی شد که در نهایت برای چهار موضوع کیفرخواست صادر شد که از این تعداد دو مورد مربوط به مسائل انتظامی و دو مورد هم قصور پزشکی بوده است.

این مقام مسئول درباره جزئیات این تخلفات اظهار داشت: نمی توان این تخلفات را عنوان کرد. چون مانند دادگاه تا زمانی که حکم قطعی نشود نمی توان آن را اعلام کرد. بعد از آنکه حکم قطعی شود، به طرفین احکام اعلام می شود و نه به رسانه. حالا اگر طرفین مایل بودند خود موضوع را رسانه ای می کنند.




گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatonline.ir