روز جهانی تغذیه با شیر مادر 2017
تغذیه با شیر مادر به تنهایی بهترین راه برای فرزند شماست تا شروعی بسیار عالی در زندگی خود داشته باشد. برای ما لازم است تا هر کاری را که در توانمان است برای زنانی که میخواهند فرزند خود را با شیر خود تغذیه کنند در هر جا و هر زمانی که باشد انجام دهیم.

هفته جهانی تغذیه با شیر مادر World Breastfeeding Week 2017

این روز در واقع هفته جهانی تغذیه با شیر مادر (WBW) است که سالانه برای شناخت و اهمیت تغذیه با شیر مادر برای همه مادران جشن می گیرند. امسال WBW از 1 آگوست تا 7 آگوست جشن گرفته می شود. شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر (WBW) 2017 به شرح ذیل است:

حمايت همه جانبه از مادران برای تداوم تغذیه با شیر مادر

 

اهداف WBW 2017 برای اطلاع رسانی عموم مردم است. هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در بیش از 125 کشور در سراسر جهان جشن گرفته می شود.WBW 2017 با شعار ایجاد یک محیط امن برای زنان با هدف شیردهی موفق و تشویق مادران به شیردهی جشن گرفته می شود.

هفته جهانی شیر مادر 25 سال است که توسط سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و سایر سازمانها برگزار می شود. تغذیه با شیر مادر در شش ماه اول تغذیه مورد نیاز برای تغذیه نوزادان متولد شده است. شیر مادر نوزاد را از بیماری محافظت می کند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که هر نوزادی تنها باید با شیر مادر تغذیه شود و هیچ غذایی دیگر نباید برای شش ماه اول داده شود. بعدها مادر می تواند به شیر دادن ادامه دهد تا کودک دو ساله شود.

 

دکتر نیتیا رامامورتی، رئیس بخش زنان و زایمان، در بیمارستان فوریتس مالار، گفت: "شیوه زندگی امروزی تغییر یافته، مصرف مواد غذایی آماده و کاهش فعالیت بدنی دلایلی است که کودکان در معرض چاقی و دیابت در سن جوانی قرار دارند. تغذیه با شیر مادر از خطر ابتلا به چاقی پیشگیری می کند."

World Breastfeeding Week جنبش جهانی پر جنب و جوش برای اقدام به ترویج، حفاظت و حمایت از تغذیه با شیر مادر توسط هر کسی، در هر کجا و در هر زمان است. فقط با همکاری همه ما می توانیم تغییری را که لازم داریم انجام دهیم.

ما در WBW2016 یاد گرفتیم که حفاظت، ارتقاء و حمایت از تغذیه با شیر مادر یک کلید برای توسعه پایدار است.

 

 

 تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ