هنوز نگران روغن پالم هستید؟+ بهترین روغن برای پخت و پز کدام است؟
 گفته می شود روغن پالم سرطان زاست و نباید مصرف کرد. آیا این ادعا درست است؟ روغن پالم چیست؟ به این دو سوال در مقاله زیر پاسخ داده می شود.

 روغن پالم چیست و برای چه کسانی خطرناک است؟

روغن پالم یک روغن خوراکی است که از قسمت گوشتی میوه پالم استخراج می‌شود. این روغن انواع مختلفی دارد مانند پالم اولئین، پالم سوپر اولئین و ... که همه خوراکی است.

دکتر محمدحسین عزیزی، رئیس انجمن صنایع غذایی کشور درباره سرطان زایی روغن های پالم گفت: روغن پالم، روغنی است که تمام کشورها از آن استفاده می کنند، برخی از کشورها حد و حدودی را برای مصرف تعیین کرده اند برای مثال از مجموعه روغنی که افراد روزانه استفاده می کنند باید تنها 30 درصد آن دارای پالم باشد که این قانون تقریبا در ایران رعایت می شود و معیار 30 درصدی روغن پالم نیز به افراد اطلاع رسانی شده است.

سرطان زایی روغن پالم در هیچ جای دنیا به ثبت علمی نرسیده است و افرادی که به یقین بر این باورند به کلی در اشتباه هستند. البته ناگفته نماند مصرف این روغن به دلیل بالا بودن درصد اشباع، برای بیماران قلبی و عروقی ممنوع است. هم اکنون هیچ روغن پالمی به صورت خالص روانه بازار نمی شود که میزان اسیدهای چرب اشباع آن بتواند برای مردم مشکل ساز باشد.

هنوز نگران روغن پالم هستید؟+ بهترین روغن برای پخت و پز کدام است؟

بیماران قلبی و عروقی در مصرف روغن باید بسیار محتاط باشند چرا که نه تنها نباید روغن پالم مصرف کنند بلکه از مصرف روغن های حیوانی و گیاهی مانند نارگیل و روغن های اشباع دیگر نیز منع می شوند.

بهترین روغن را روغن زیتون است و روغن زیتون خالص بهترین روغن مصرفی محسوب می شود که البته پیدا کردن روغن خالص آن بسیار کار دشواری ا‌ست. استفاده از روغن های مانده و ترانس بالا یکی از خطرناک ترین و مضرترین اقداماتی است که در پخت و پز می توان انجام داد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روغن پالم را می شناسید؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نگران روغن پالم هستید؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگر در روغن های سرخ کردنی پالم وجود دارد, کدام روغن را جایگزین کنیم؟



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: shafaf.ir