افزایش سکته مغزی بر اثر سرد شدن هوا ! چطور مراقب خود باشیم؟
 سرد شدن هوا باعث می شود میزان بروز سکته مغزی در برخی افراد افزیش پیدا کند. اما چطور باید از این افراد مراقبت کرد؟ در این مقاله به نکاتی در این باره اشاره می کنیم.

سرد شدن هوا و افزایش میزان سکته مغزی

مهدی خواجوی جراح مغز و اعصاب در ارتباط با برودت هوا و سکته‌های مغزی اظهارداشت: طبق تحقیقات صورت گرفته در روزهای بسیار سرد و برفی به ازای هر 15 درجه سانتیگراد افت دما ریسک سکته‌های مغزی 6 درصد افزایش می‌یابد.

اگر افراد سالمند در اطرافیان خود دارید و یا افراد میانسال با فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و سیگاری، حتما به آنها کمک کنید تا داروهای مربوطه را در زمان مناسب و با دوز درست مصرف کنند همچنین، حتما فشارخون آنها را به‌ویژه اگر آسپیرین مصرف می‌کنند تا دوبار در روز چک کنید و اگر فشار خون آنها از 14 روی 9 بالاتر بود حتی علیرغم مصرف داروی ضدفشارخون با پزشک تماس بگیرید.

افزایش سکته مغزی بر اثر سرد شدن هوا ! چطور مراقب خود باشیم؟

همچنین در صورت دیدن هر علامت جدیدی در سالمندان اطراف خود مانند سنگین شدن تکلم یا بخشی از بدن فورا با اورژانس تماس بگیرید واز بیرون رفتن افراد سالمند جلوگیری کنید و در کنار پنجره فضایی آرام برای آنها فراهم کنید تا از برف لذت ببرند.

خانم‌های بعد از سنین یائسگی، به‌علت پوکی استخوان و لغزنده بودن معابر حتما در موارد غیرضروری از تردد خارج از خانه خودداری کنند چون در صورت زمین خوردن، شکستگی مچ دست و لگن برای آنها فاجعه بار خواهد بود و تا ماه ها درگیر درمان و جراحی خواهند شد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از سکته مغزی با رعایت چند نکته

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چطور به فردی که سکته مغزی کرده کمک کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عکس باورنکردنی از رگ مغز پس از سکته مغزی شدید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه های سکته مغزی که نباید نادیده گرفته شوند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پاسخ های ساده به سوالات شما درباره سکته مغزی



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: farsnews.com