نابود کردن سلول های سرطانی با داروهای آنتی سایکوتیک
آزمایش های کشت سلولی نشان داد که دو نوع داروی آنتی سایکوتیک می توانند به طور موثر سلول های سرطانی را از بین ببرند

درمان سرطان با داروهای ضد روان پریشی

برخی سلول های سرطانی با وجود کلسترول بالا زنده می مانند. تحقیقات جدید از داروهای آنتی سایکوتیک antipsychotic یا ضد روان پریشی برای نرسیدن کلسترول به این سلول ها و نابود کردنشان استفاده کرده اند.

آزمایش های کشت سلولی نشان داد که دو نوع داروی آنتی سایکوتیک می توانند به طور موثر سلول های سرطانی را از بین ببرند.

برخی مطالعات نشان داده اند که سرطان های بدخیم خاصی برای ادامه رشدشان به کلسترول نیاز دارند و سرم خونی که کلسترول بالا داشته باشد نشانی از افزایش احتمال بروز سرطان است.

مطالعات اخیر نشان داده اند یک ترکیب دارویی به نام لیلامین leelamine می تواند رشد ملانوم یا سرطان پوست را به تاخیر بیندازد.

 درمان سرطان،،آزمایش خون

بر اساس این تحقیق در موسسه سرطان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا به سرپرستی عمر کازو Omer Kuzu، متخصص داروشناسی  از گروهی دارویی به نام مهار کننده های عملکرد اسید اسپینوگومیلیناس unctional inhibitors of acid sphingomyelinase یا به اختصار FIASMAs استفاده کردند. به خصوص 42 دارویی که به عنوان ضد روان پریشی و ضد افسردگی شناخته می شوند و اثرات ان ها را با لیلامین مقایسه نمودند.

کازو و همکارانش داروها را در آزمایشگاه با روی کشت سلولی موش های مبتلا به ملانوم آزمایش کردند.

همه 42 داروی آزمایش شده پرفنازین perphenazine که معمولا برای اسکیزوفرنی تجویز می شود و فلوفنازین fluphenazine به همان اندازه لیلامین در کشتن سلول های سرطانی موثر بودند.

سپس داروها را به صورت خوراکی به موش ها دادند و متوجه کاهش گسترش تومور شدند البته در دوزهای بالای دارو که باعث ایجاد خواب آلودگی می شود.

نتایج این مطالعه در مجله انگلیسی سرطان منتشر شد.

بیشتر بدانید : مقابله با بروز سرطان در روده بزرگ، نسخه ای برای همه

بیشتر بدانید : روش جديد برای نابودی سلول های سرطانی ابداع شد

بیشتر بدانید : ویتامینی که سرطان روده را ضربه فنی می کند!



تهیه و ترجمه گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ