کبد چرب نوعی هپاتیت غیرویروسی + وضعیت هپاتیت در ایران
 بیماری هپاتیت و کبد چرب بیماری هایی هستند که باعث نگرانی مبتلایان می شوند و پیامدهایی دارند که البته هپاتیت تا حدی در ایران تحت کنترل قرار گرفته است، در ادامه نکاتی در این باره بیان می شود

هپاتیت در ایران تا چه حد کنترل شده است؟

شاهین مرآت، عضو انجمن گوارش و کبد ایران، در نشست خبری هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران در ارتباط با بیماری هپاتیت اظهار داشت: هپاتیت‌های ویروسی 15 سال پیش وضعیت خیلی نامناسبی داشت ولی خوشبختانه امروز به سمت ریشه‌کنی هپاتیت B و C پیش رفته‌ایم.

 هپاتیت B که بیش از 25 سال است که واکسیناسیون آن در کشور انجام می‌گیرد و هپاتیت C نیز عملاً امروزه درمان آن آسان شده است البته برخی بیماران به دلیل شرایط ویژه درمان‌های سخت داشته و نمی‌توان برای آنها اقدامات چندانی را انجام داد.

با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل در ارتباط با هپاتیت‌های ویروسی این بوده که برخی مبتلا به این بیماری هستند ولی اطلاعی از آن ندارند، گفت: شناسایی این بیماران در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و اقدامات مناسبی در این راستا انجام گرفته است.

کبد,کبد چرب

کبد چرب نوعی هپاتیت غیرویروسی است که تغذیه ناسالم سبب ابتلا به این بیماری می‌شود و اگر فرد تحرک و ورزش انجام ندهد، بیماری‌های مختلفی همچون دیابت، کبدچرب و مشکلات قلبی و برخی از سرطان‌ها گریبان آن را می‌گیرد.

در برخی از استان‌ها همچون مازندران میزان ابتلا به کبد چرب بسیار بالا بوده و به نزدیک 50 درصد می‌رسد و این در حالی است که مردم باید آگاهی داشته باشند که تنها راه پیشگیری و درمان کبد چرب از طریق ورزش کردن است و این موضوع باید جدی گرفته شود.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران با اشاره به اینکه دیابت نیز امروزه در کشور با اپیدمی همراه بوده و کبد چرب و دیابت در کنار هم ریسک ابتلا به بیماری قلبی را به شدت افزایش می‌دهد،‌گفت: به اندازه غذا خوردن و تحرک داشتن دو عامل برای مبارزه با کبد چرب است.


بیشتر بدانید : علائم کبد چرب را بشناسید

بیشتر بدانید : علت کبد چرب غیرالکلی چیست و آیا کبد چرب درمان می شود؟

بیشتر بدانید : علایم هپاتیت چیست؟

بیشتر بدانید : کدام نوع هپاتیت با رابطه جنسی منتقل می شود؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com