دردی که با مسکن درمان نمی شود، چه زمانی خطرناک است؟
 معمولا همه ما در زمان ابتلا به درد از داروهای ضد درد و مسکن استفاده می کنیم، اما گاهی این دردها با وجود مصرف ضد درد برطرف نمی شوند که در ادامه به این مسئله می پردازیم

 چرا بعضی دردها با دارو هم خوب نمی شوند؟

دکتر مسعود میرکاظمی - فوق تخصص جراحی تومورهای عضلانی و اسکلتی اظهار داشت: تومورهای عضلانی- استخوانی دسته‌ای از آنها در دهه اول و دوم زندگی بین 10 تا 25 سالگی فرد را گرفتار می‌کنند که جزو تومورهای اولیه استخوان بوده و استئوسارکوما نام دارند.

اصولا این نوع از تومورها در مراجعه اول و دوم بیمار به پزشک تشخیص داده نمی‌شوند و با مصرف دارو مشکل بیمار حل نشده و با بزرگ و متورم شدن توده می‌یابند که در این هنگام باید رادیوگرافی کنترل برای تومور انجام گیرد.

از زمان شروع درد تا تشخیص بیماری 9 تا 15 ماه به طول می‌انجامد، در صورتی که این بیماری هرچه زودتر تشخیص داده شود با شیمی درمانی و جراحی امکان حفظ اندام وبهبودی کامل وجود دارد اما در صورتی که دیر تشخیص داده شود امکان خروج تومور وجود نداشته و مجبور خواهیم شد اندام بیمار را قطع کنیم.

درد مقاوم به دارو و درمان اولیه از نشانه‌های هشدار این بیماری است که باید حتما جدی گرفته شود.

pain-doesn't-relieve01.jpg

از دیگر تومورهای شایع استخوانی تورموهایی بوده که بالای 50 سال بروز می‌یابد و به دلیل متاستاز بودن سرطان‌هایی همچون تیروئید، کلیه، پروستات، پستان و ... ایجاد می‌شود و درواقع این نوع تومور به دلیل ابتلا به سرطان در قسمت دیگری از بدن است که یا فرد قبلا درمان شده و یا اکنون گرفتار آن شده و اطلاعی ندارد.

نوع دیگری از تومورها که در افراد بالای 50 سال بروز می‌کند تومور مغز استخوان از نوع میلوم و لنفوم است که در همه این موارداگر هرچه سریعتر بیماری تشخیص داده شود درمان آن با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

وی در آستانه برگزاری سمینار تازه‌های تشخیص و درمان تومورهای عضلانی- استخوانی اظهار داشت: این سمینار اول آذر ماه سال جاری به همت گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی یزد و با همکاری دانشگاه سمولوایز مجارستان در هتل صفاییه یزد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار و جدیدترین دستاوردها در حوزه تشخیص و درمان تومورهای عضلانی و استخوانی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.


بیشتر بدانید : در هنگام درد این مسکن طبیعی را بخورید

بیشتر بدانید : دلایل و درمان استخوان درد

بیشتر بدانید : مسکن های طبیعی برای تسکین انواع دردها


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : tasnimnews.com