تاثیر گرمایش جهانی برباروری مردان و زنان
 گرم شدن کره زمین پیامدهای زیادی در پی دارد که یکی از انها تاثیر آن بر باروری زنان و مردان است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم

 آیا باروری انسان ها تحت تاثیر گرمای جهان قرار می گیرد؟

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی می‌تواند بر فرزندآوری در نقاط مختلف دنیا تأثیر بگذارد.

 نتایج این بررسی که در دیلی‌میل منتشر شده، نشان می‌دهد تغییرات اقلیمی می‌تواند بر فرزندآوری در نقاط مختلف دنیا تأثیر بگذارد و به افزایش باروری درکشورهای فقیرتر و کاهش آن در کشورهای ثروتمندتر منجر شود.

گروهی از پژوهشگران بین‌المللی دریافتند تغییرات اقلیمی از طریق آثار اقتصادی، تأثیر به سزایی بر فرزندآوری دارد؛ مردم باید تصمیم بگیرند چقدر هزینه و زمان برای پرورش کودک خود اختصاص دهند و این که آیا این منابع را برای فرزندآوری بیشتر استفاده کنند یا سرمایه‌گذاری بیشتری برای هر کودک داشته باشند.

کشورهایی که با اقلیم گرم‌تری مواجه هستند بر آموزش کودک کمتر پافشاری می‌کنند و اقدام به فرزندآوری بیشتر می‌کنند؛ در کشورهایی که اقلیم سرد دارند تقریبا عکس این یافته صدق می‌کند.افزایش دمای جهانی به شکل‌های مختلفی روی بخش‌های کشاورزی و غیرکشاورزی تأثیر گذاشته است.

در نزدیکی خط استوا که بسیاری از کشورهای فقیر حضور دارند، تغییرات اقلیمی آثار منفی چشمگیری بر کشاورزی گذاشته و این موضوع به کمبود محصولات و افزایش قیمت هزینه‌های کشاورزی منجر شده است.ازآن جاکه در کشاورزی استفاده‌ کمتری از نیروی کار ماهر می‌شود، الگوی محققان نشان می‌دهد کسب مهارت درنتیجه‌ تغییرات اقلیمی کاهش یافته است؛ به‌همین‌دلیل، والدین منابع مالی کمتری را به تحصیلات کودکان خود اختصاص می‌دهند و به فرزندآوری بیشتر روی آورده‌اند.

نتیجه این بررسی در مجله Environmental Research Letters  منتشر شده و بیانگر آن است که افزایش دمای جهانی به شکل‌های متفاوتی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


 بیشتر بدانید : بهترین سن باروری در زنان و مردان

بیشتر بدانید : افزایش باروری زنان با چند نکته مهم

بیشتر بدانید : 6 توصیه برای افزایش قدرت باروری


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com