بروز سرطان خون در کودکان با کابل های فشار قوی
 سرطان خون یا وسمی یک سرطان شایع در بین کودکان است که به تازگی محققان دریافته اند قرار گرفتن در مجاورت میدان مغناطیسی کابل های فشار قوی باعث بروز سرطان خون در کودکان می شود

لوسمی یا سرطان خون و ارتباط آن با کابل های فشار قوی برق

پژوهش های اخیر،  وجود مدارس در مجاورت کابل های فشار قوی برق را هشدار می دهد زیرا مواجهه با میدان های مغناطیسی می تواند زمینه ساز خطر بروز لوسمی ( سرطان خون) در کودکان شود.

پژوهشگران فرانسوی درادامه هشدارها درباره عوارض امواج کابل های فشارقوی برسلامت، این مسئله را به خصوص برای کودکان جدی‌تر و مواجهه مستمربا کانون های الکترومغناطیس را زمینه ساز لوسمی کودکان درطولانی مدت دانسته اند.

اگرچه همه ما روزانه با وسایل الکترونیکی کار می کنیم و در محیط منزل درمعرض امواج الکترومغناطیسی قرار داریم اما امواج تولید شده از وسایل خانگی بسیار کوتاه و متمرکز در نزدیک دستگاه است در حالی که اطراف و زیرکابل‌های فشارقوی، سطح بالایی از امواج الکترومغناطیسی وجود دارد.

برق فشار قوی

از همین رو، ساخت مدرسه، مهد کودک و بیمارستان در دامنه امواج فشار قوی توصیه نمی شود چرا که کودکان و افراد ضعیف نسبت به این خطرات، آسیب‌پذیرند. محققان سال هاست که خطرات این کانون های مغناطیسی برسلامت را هشدار داده اند.

در سال 2002، مرکز بین المللی تحقیقات سرطان ( CIRC)، میدان های الکترومغناطیسی با فرکانس پایین مانند دامنه کابل های فشار قوی  و  آنتن های تلفن همراه را به عنوان عوامل احتمالی سرطان در انسان معرفی کرد.

لوسمی یکی از سرطان های حاد در کودکان است که شیمی درمانی مهم ترین روش درمانی آن و در موارد بسیار وخیم، پیوند مغز استخوان ضروری است.  درمان های آن بسیار طولانی و سنگین است و به طور متوسط یک سال بستری در بیمارستان را در پی دارد.


بیشتر بدانید : نشانه های سرطان خون که باید جدی گرفته شوند

 بیشتر بدانید : از سرطان ‌خون نترسید

 بیشتر بدانید : سی تی اسکن عامل بروز سرطان خون

بیشتر بدانید : سرطان خون، یک سرطان شایع کودکانه


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com