استفاده از پلکسر پلاسما در چشم پزشکی توسط پزشکان ایرانی
در همایش چشم پزشکی که روز جمعه 4 بهمن برگزار شد روش جدیدی به حوزه چشم پزشکی معرفی شد که در ادامه با جزئیات بیشتری به معرفی این روش می پردازیم

درمان بیماری های چشم با روشی جدید

پزشکان ایرانی برای اولین بار در جهان و به کمک شرکت دانش بنیان مایا اسلیم آریا (مداریا) موفق شدند درمانی کاملا جدید را به حوزه چشم پزشکی معرفی کنند. این روش جدید که پانیذ PANIS نامیده می شود به وسیله دستگاه پلکسر انجام می شود و توانایی درمان بسیاری از بیماری های سطح چشم را دارد. پانیذ مخفف عبارت  Plasma Assisted Non Invasive Surgery است و به معنای جراحی غیر تهاجمی به کمک پلاسما می باشد (به علاوه پانیذ نام دختر ایرانی به معنای شیرین است). 

در این همایش دکتر آندرآ کانچلی، دکترای مهندسی پزشکی و مدیر تحقیق و توسعه شرکت GMV در ایتالیا، از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کرد و دستگاه پلاسما را به چشم پزشکان معرفی کرد. دکتر مصطفی فرهی، قائم مقام شرکت دانش بنیان مداریا، در این باره به نماینده سیمرغ گفت: در شرکت دانش بتیان مایا اسلیم آریا که از ۲۰ سال پیش  شکل‌گرفته است، شرکتی تولیدی و وارداتی است و با شعار "تا شادی با فناوری" به دنبال درمان سریع و با کمترین درد و هزینه برای بیماران هستیم. در این راستا حمایت از مرکز سلامت بینایی را در استفاده از دستگاه پلکسر در بیماری‌های چشم و پوست در پیش گرفتیم.

دکتر فرهی در رابطه با کاربرد پلکسر در چشم پزشکی گفت: پزشکان ما موفق شدند پلکسر را وارد دنیای چشم پزشکی کنند و به این ترتیب بسیاری از فرایندهای درمانی چشم پزشکی از اتاق عمل به مطب پزشک انتقال یافته است. درمان با پلکسر به صورت کاملا غیر تهاجمی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود. 

وی افزود: لازم به ذکر است که پلکسر اولین دستگاه جراحی نرم در دنیاست و به این ترتیب درمان بدون ریسک اتاق عمل، بیهوشی و گذراندن دوران نقاهت پس از آن و ظرف چند دقیقه انجام می شود. 

همایش چشم پزشکی

در این همایش که روز جمعه چهارم بهمن ماه 98 در محل هتل اسپیناس پالاس تهران و با حضور بیش از 150 متخصص چشم پزشک برگزار شد، دکتر فرهاد نجات، دکتر نازنین نبوی و دکتر خسرو جدیدی در سخنرانی های خود توضیحاتی در مورد دستگاه پلکسر و روش پانیذ ارائه دادند. 

دکتر نجات متخصص چشم پزشک، درباره درمان با پلکسر پلاسما گفت: درمان با این دستگاه کاملا ایمن، پاک و به صرفه است. اساس کار این دستگاه گاز پلاسما است که حالت چهارم ماده محسوب می شود و نوعی گاز یونیزه است.  پلاسما در پزشکی کاربردهای زیادی دارد، از جمله درمان انواع سرطان، کاهش تاثیرات آلرژیک، غیرفعال کردن باکتری‌ها، ممانعت از خونریزی‌ها در اعمال جراحی و ازبین بردن آلودگی‌های محیطی. 

در نهایت از این روش به صورت زنده و با درمان چند بیمار در حضور سایر پزشکان رونمایی شد. 


بیشتر بدانید : برای اولین بار در جهان، معرفی روش پانیذ در چشم پزشکی توسط پزشکان ایرانی

بیشتر بدانید : آیا می توان بدون جراحی، پلک های افتاده را درمان کرد؟

بیشتر بدانید : بلفاروپلاستی با دستگاه پلاسما جت چگونه انجام می شود؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ