ویروس کرونا، مرگبارترین ویروس قرن!
ویروس کرونا به عنوان مرگبارترین بیماری این سال ها شناخته شده که به راحتی نیز شیوع پیدا می کند، در این مطلب سخنان متخصص بیماری های عفونی را درباره ویروس کرونا مطالعه می فرمایید

 راه های مقابله با ویروس کرونا

مسعود مردانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در "سمپوزیوم کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹" که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه می توان این بیماری را واگیردارترین بیماری قرن نامید و افزود: سرعت انتقال این بیماری در روزهای اخیر افزایش یافته است.

در مورد تاریخچه این ویروس و چند ویروس مرگبار دیگر می توان گفت: ویروس سارس ۱۰ درصد، ویروس مرس ۳۷ درصد و کرونا ویروس حدود دو درصد مرگ و میر داشته است. بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ با همکاری صمیمانه کشورها مهار شد.

در ابتدا تصور می شدویروس کرونا انتقال انسان به انسان ندارد اما در ژانویه ۲۰۲۰ خلاف آن مشخص شد.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه این بیماری بین انسان و حیوان مشترک است، گفت: هنوز برای این ویروس واکسن و درمان ارائه نشده است.

بیشتر بدانید : توصیه هایی مهم به دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

بیشتر بدانید : باورهای غلط در مورد ویروس خطرناک کرونا

ویژگی افراد مشکوک به کرونا

افرادی که ۱۴ روز قبل از شروع علائم بیماری سابقه سفر به چین را داشته اند، همچنین افرادی که به شکل غیرمعمول وضعیت بالین شان حادتر و وخیم تر می شود، بیماران دارای علائم تنفسی که ۱۴ روز قبل با مبتلایان قطعی تماس نزدیک داشته اند و یا از بیماران مبتلا مراقبت مستقیم کرده اند افراد مشکوک به ابتلا تلقی می شوند.

باید نسبت به هوشیاری پزشکان در مورد تظاهرات غیر تنفسی و غیر معمول بیماری در افراد با نقص ایمنی هشدار داد و بر ضرورت استفاده از پرسشنامه های غربالگری، استفاده از پوسترها و علائم هشدار دهنده در مراکز درمانی تاکید شود. 


نحوه پذیرش افراد دارای علائم در مراکز بهداشتی و درمانی

ضروری است در ابتدا به این افراد یک ماسک داده شود و سپس به اتاق دیگری انتقال داده شوند، همچنین حفظ فاصله آنان با سایر افراد ضروری است. افراد باید در هنگام عطسه و سرفه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنند.

هنوز داروی قطعی برای درمان این بیماری یافت نشده است، برای درمان مبتلایان تجویز آنتی بیوتیک توصیه و نسبت به عدم تجویز دگزامتازون و کورتن ها تاکید می شود.


بیشتر بدانید : وضعیت ویروس کرونا نسبت به ایران و ادامه غربالگری در مرزها

بیشتر بدانید : کدام ضد عفونی کننده ویروس کرونا را از بین می برد

بیشتر بدانید : خطرناکترین ویروس های جهان، از ابتلا تا مرگ، به بهانه ویروس کرونا در چین

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com