جدیدترین اطلاعات در مورد کرونا که لازم است بدانید
هر روز اطلاعات جدیدی در مورد کرونا منتشر می شود و هدف آن بالا بردن اطلاعات مردم است که در این مطلب نیز اطلاعات جدیدی در این باره بیان می شود

آخرین اطلاعات در مورد کرونا را بخوانید

در کشوری که دچار کرونا شده است، اصولا باید سوال‌هایی ذهن مردم را به خود مشغول کند، سوال‌هایی از این جنس که چطور ابتلا به این بیماری به حداقل برسانیم. در این گزارش سعی شده است تا به برخی از این سوالات پاسخ داده شود.


آیا شستن دست‌هایم واقعا به درد می‌خورد؟

بله. مطالعه‌ای جدید که توسط پایگاه داده کوکران منتشر شده، بسیاری از داده‌ها را تفسیر کرده است. در این مطالعه گفته می‌شود که شستن دست‌ها تا ۵۴ درصد، شانس ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.بنابراین، دستان خود را بشویید و هر بار شستن را ۲۰ ثانیه یا بیشتر طول بدهید. حواستان باشد که دست‌هایتان را پرتعداد بشویید.

خانواده و دوستان به راحتی می‌توانند ویروس را منتقل کنند. برای کاهش این تهدید، قانون شست و شوی دست را به محض ورود به خانه وضع کنید و مطمئن شوید که همه آن را اجرا می کنند. برای هر کس یک حوله شخصی در نظر بگیرید.


آیا می‌توانم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنم؟

فقط در صورت لزوم از خانه خارج شوید. اگر می‌توانید کارهایتان را به خانه بیاورید و خریدهایتان را به حداقل برسانید. این کار خطر ابتلای شما به این عفونت را به حداقل می‌رساند.

مطالعه‌ای جدید در ناتینگهام نشان داده افرادی که در سال ۲۰۱۱ به آنفلوانزا مبتلا شده‌اند، شش برابر بیشتر از دیگر افراد مبتلا شده احتمال داشته که تا پنج روز قبل از بروز علائم، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده باشند.

هواپیماها، قطارها و اتوبوس‌ها، محیط‌هایی پرخطر هستند که ویروس را به راحتی انتقال می‌دهند. مخصوصا کووید۱۹ را که یک بیماری عفونی است و روی سطوح باقی می‌ماند.

برخی از مسافران وسایل حمل و نقل عمومی، ماسک‌های عجیب و غریب به صورت‌های خود می‌زنند. این در صورتی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تنها در صورت سرفه کردن و دیدن علائم سرماخوردگی، از ماسک استفاده شود.

اما اگر بیشتر نگران رفاه خود هستید تا سلامت‌تان، هر زمان که برای کاری ضروری از خانه خارج می‌شوید، حتی‌الامکان سعی کنید که دست‌هایتان درون جیب‌هایتان بگذارید تا کمتر دچار آلودگی شوند.


اگر در خانه بمانم، در امان خواهم بود؟

خیر. خانواده و دوستان به راحتی می‌توانند ویروس را وارد خانه کنند. برای کاهش این تهدید، قانونی وضع کنید که همه به محض ورود به خانه، دست‌هایشان را بشویند.


چگونه باید به دوستم سلام کنم؟

همان طور که دولت فرانسه هشدار داده است، بوسیدن گونه دوستان، بلیتی یک طرفه به کام مرگ است. امنترین راه برای خوش‌آمدگویی به یک نفر، تنها یک چیز است : سلام

آزمایش‌های اخیر دانشگاه آبریستویت نشان می‌دهد که ضربه زدن مشت‌ها به یکدیگر برای سلام کردن، به جای دست دادن، یک دهم باکتری‌های دست را به دیگری منتقل می‌کند.


آیا باید شیوه شستن لباس‌هایم را تغییر بدهم؟

مطابق استاندارد NHS، همه لباس‌ ‌زیرها، حوله‌ها و ملافه‌های خانگی باید در دمای ۴۰ یا ۶۰ درجه، با مایعی سفید کننده شسته شوند که از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

دیگر نیازی به اضافه کردن مواد شوینده دیگر نیست نیست. زیرا ماشین لباس‌شویی‌های جدید، برای شست و شو با مواد تمیزکننده مازاد برنامه‌ریزی شده‌اند.

استفاده از خشک‌کن با دمای بالای ۲۸ درجه هم می‌تواند ارگانیسم‌های مضر را از بین برده و در این راه یاری‌تان دهد. البته می‌توانید لباس‌های شسته شده خود را در معرض نور خورشید قرار دهید تا کاملا ضدعفونی شوند.

همیشه به یاد داشته باشید که پس از دست زدن به لباس‌شویی، دست‌های خود را بشویید.


آیا باید غذا انبار کنم؟

برای زمستان نیازی به پناه بردن به زیرزمین نیست اما شاید عاقلانه باشد که برخی غذاهای غیرفاسدشدنی را ذخیره کنیم.

یای مکان، ویروس‌شناس دانشگاه کویینزلند استرالیا، پیشنها کرده است که غلات، حبوبات،ماکارونی، ماهی، سبزیجات، میوه، روغن، آجیل، پودر شیر و چند نوع شیرینی را ذخیره کنید.

این امر همچنین باعث می‌شود میزان خروج شما از خانه برای خرید کردن، کاهش بیابد و در صورت قرنطینه شهر می‌تواند مفید باشد.


اگر شهر من تعطیل و قفل شود، چه می‌شود؟

مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس، از بستن و تعطیل کردن شهرهای انگلستان امتناع کرد. همانطور که در بخش‌هایی از چین و شمال ایتالیا این اتفاق نیفتاد.

بر اساس قانون پیش‌بینی احکام مدنی ۲۰۰۴، دولت این قدرت را دارد که مدارس را تعطیل کند، حمل و نقل را متوقف کند و تجمعات گسترده را برای محافظت از مردم کنسل کند. هر چند که درعمل، بعید به نظر می‌رسد.


آیا افراد مسن باید نگران باشند؟

شواهد تاکنون نشان داده است که سالمندان، خصوصا آن‌هایی که سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارند، در معرض خطر ابتلا به این ویروس و مرگ هستند. به نظر می‌رسد که کودکان و بزرگسالان، انعطاف‌پذیرتر هستند.

بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر ۴۴ هزار مورد مبتلا در چین، میزان مرگ و میر افراد مسن در مقایسه با بزرگسالان، ۱۰ برابر بیشتر بوده است.

افراد سالمند باید رفت و آمدهای خود را محدود کرده و به مهمانانشان اصرار کنند که دست‌های خود را در بدو ورود بشویید.


بیشتر بدانید : خطر کرونا ویروس برای مبتلایان به آسم چقدر است؟

بیشتر بدانید : کرونا ویروس چه تاثیری بر بخشهای دیگر بدن می گذارد؟ از معده تا قلب

بیشتر بدانید : ویروس کرونا چطور به بدن حمله می کند که باعث مرگ می شود؟

بیشتر بدانید : راهکارهای سازمان بهداشت جهانی در پیشگیری از کرونا ویروس


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khabaronline.ir