روسیه در ساخت واکسن ضد کرونا موفق شد
 امروزه تمام دنیا به دنبال کشف واکسن کرونا می باشند که روسیه خبری موفقیت آمیز از دست یابی به واکسن ضد کرونا منتشر کرده است

 واکسن کرونا روسیه

معاون نخست وزیر روسیه دریک همایش بین المللی ازموفقیت واکسن ضد کرونای ساخت روسیه که «اسپوتنیک» نام دارد، سخن گفت.

 معاون نخست وزیر روسیه روز شنبه در همایش بین‌المللی «علم و فناوری» در شهر «سوچی» گفت، واکسن ضد کرونای ساخت روسیه که «اسپوتنیک» نام دارد اثربخشی، قابلیت و ایمنی خود را اثبات کرده است.

 معاون نخست وزیر روسیه در سخنرانی خود گفت، همانطور که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، روسیه آماده است تا تجربیات خود را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا با جهان به اشتراک گذارد.

این مقام ارشد دولت روسیه به توزیع بدون قید و شرط واکسن اسپوتنیک به سایر کشورها اشاره کرد و افزود، این واکسن قابلیت، ایمنی و اثر بخشی خود را ثابت کرده است.

مقامات روس چندی قبل اعلام کردند روسیه آزمایشات مرحله سوم واکسن کروناویروس خود موسوم به اسپوتنیک را آغاز کرده است. «میخائیل موراشکو»، وزیر بهداشت این کشور گفت که ۳۱ هزار نفر برای انجام آزمایشات مرحله سوم واکسن آماده شدند.

چندی قبل نیز پوتین اعلام کرد روسیه به زودی دومین واکسن «کووید-۱۹» خود با نام EpiVacCorona که توسط مرکز تحقیقاتی «وکتور» تولید شده را ثبت خواهد کرد.

بیشتر بدانید : بهترین زمان برای زدن واکسن آنفولانزا چه زمانی است؟

بیشتر بدانید : آیا دود اسپند واقعا ضد عفونی می کند و کرونا را از بین می برد؟

بیشتر بدانید : برخی داروهای ضد ویروسی به عنوان درمان احتمالی کرونا

بیشتر بدانید : آیا گلاب خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و کرونا را از بین می برد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.ir