نوزادی با 27 سال سن؛چطور ممکن است؟!
 نوزادی که زندگی اش به تعلیق در آمد و بعد از 20 سال به رشد خود در خانواده ای جدید ادامه داد

 نوزادی که 27 ساله است

تینا و بن گیبسون سال ها برای داشتن فرزند دعا کردند اما مشکل شان حل نشد. حالا این زوج به لطف یک تکنیک درمانی جدید دو فرزند دارند. دومین فرزند این خانواده که در ۲۶ اکتبر متولد شده و مولی اورت نام دارد حتی توانسته نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

مولی در واقع رکورد خواهر بزرگتر خود یعنی اما را شکانده است که در سال ۲۰۱۷ با استفاده از همین روش متولد شد. در آن زمان تینا، مادر اما جنینی را که ۲۴ سال قبل در آزمایشگاه منجد شده بود دریافت کرد و آن را در رحم خود پرورش داد.

در خبری که روز گذشته منتشر شد مشخص گردید که مولی، دختر دوم این خانواده از جنینی متولد شده که ۲۷ سال پیش منجد شده است و در نیجه رکورد تولد با استفاده از جنین دارای طولانی ترین دوره انجماد را به نام خود ثبت کرده است.

اما این روش چندان هم تازگی ندارد و موارد متعددی از آن در آمریکا مشاهده می شود. برای مثال خانواده دیگری اخیرا بعد از ۲۰ سال توانسته اند با این روش بچه دارند شوند.

۲۰ سال پیش کریس و امیلی برنز به بچه دار شدن فکر نمی کردند اما از همان زمان سلول های پسر آینده شان درون آزمایشگاهی مشغول رشد بود.

این زوج که ساکن لوئیس ویلای کنتاکی هستند بعد از دو دهه ناباروی تصمیم گرفتند که یک رویان را به فرزندی بگیرند؛ در این فرایند تخمک های بارور شده فرد دیگری که هیچ ارتباط خویشاوندی با آنها نداشت درون رحم مادر قرار داده شد.

این تخمک ها که متعلق به زوج دیگری بوده ۲۰ سال پیش لقاح شده اند و به صورت منجمد درون آزمایشگاهی نگهداری شده اند تا زوج هایی که امکان بچه دار شدن ندارند بتوانند با کمک آنها شیرینی داشتن فرزند را بچشند. جنین های منجمد در ادامه درون بدن مادر قرار داده می شوند تا مراحل رشد طبیعی خود را طی کرده و به یک انسان تبدیل شوند.

به گفته امیلی برنز، مادری که تازه زایمان کرده این تنها راه برای مادرهایی است که میخواهند فرزندخوانده شان را خودشان زایمان کنند.

همانطور که در ابتدا گفته شد این زوج جنینی را به فرزندخواندگی گرفتند که حدودا ۲۰ سال پیش منجمد شده بود. این جنین ها پس از انجماد درون نیتروژن مایع نگهداری می شوند و رشد نمی کنند. بنابراین الیس (فرزند جدید خانواده برنز) حالا گرچه تنها ۲۰ ماه سن دارد اما زندگی او از ۲۰ سال پیش آغاز شده.

امیلی می گوید: بعضی وقتها که بچه در اتاق پذیرایی به این طرف و آن طرف می رود با خودم می گویم که زندگی او ۲۰ سال پیش شروع شد و بعد به حالت تعلیق در آمد تا امروز در میان ما باشد. او ۲۰ سال پیش در فریزر انتظار روزی را می کشیده که فرزند خانواده ای بشود.

جالب است بدانید درست مانند خیلی خانواده هایی که با کمک این روش بچه دار می شوند خانواده برنز نیز فرزند خود را پسر برفی خطاب می کنند.

گفته شده در سال ۲۰۱۶ میلادی تنها در آمریکا بیش از ۲۰۰۰ جنین منجمد به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که این میزان ۴۰۰ مورد کمتر از آمار ثبت شده در سال ۲۰۰۰ است. در حال حاضر نیز بالغ بر یک میلیون یاخته منجمد در آمریکا وجود دارد. پدر و مادر الیس گفته اند که قصد دارند که بزودی ماجرای تولد او را برایش تعریف کنند تا اگر خواست به دنبال پدر و مادر واقعی اش بگردد.

 بیشتر بدانید : تاثیر سن بر ناباروری زوجین چقدر است

 بیشتر بدانید : روشی موفق برای بارداری پس از یائسگی زودرس

 بیشتر بدانید : ورزشی علیه ناباروری

بیشتر بدانید : بهترین روزها برای باردار شدن!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:rooziato.com